U galeriji Anex "Skulpture" Marine Orlić


Izložba "Skulpture" kiparice Marine Orlić otvorena je sinoć u pulskoj galeriji Anex. Iako ima jednostavan naziv, izložba je zapravo prikaz dva recentna ciklusa autorice koja se ovaj put fokusirala na veće formate.

Radi se o ciklusima "Ptičja gripa" i "Dostavljači", a dok je prvi gotovo eteričan zbog svoje formalne prirode (žičane skulpture uz glinene detalje), drugi je zbog istog razloga "težak" (veći, puni i crni oblici od kartona). Povjesničarka umjetnosti Tina Širec Džodan je u tekstu kataloga izložbe napisala da su oba ciklusa tematski i formalno zaokružena.

- Skupina velikih žičanih figura s nazivom "Ptičja gripa" kojim se autorica lani već predstavila javnosti gotovo je potpuno prozračna i progovara s naizgled drugačijom poetikom od "Dostavljača", druge skupine kartonskih skulptura koje djeluju tektonski i snažno povezane s tlom, čak štoviše - tlo je dio njihovog volumena jer doslovce rastu iz njega. Obje nam se skupine figura, vrlo slikovitih naziva, obraćaju nekakvim tonom upozorenja, koji si doduše sami umišljamo te diskretne, ali očite ironije koja rasterećuje moguću ozbiljnost naziva pa u kombinaciji tvore obećavajuću klimu za stvaranje priče u duhu psiholoških fenomena masovnih histerija suvremenog društva, piše Širec Džodan.

"Ptičja gripa" i "Dostavljači" zapravo su u antitezi – dok s jedne strane imamo prozračnost i prozirnost, s druge strane nas punoća i "težina" čvrsto drže na zemlji. Gravitacija – njen pritisak i borba protiv njega – glavna je veza između ova dva ciklusa. Jednonogi anđeo s krilima kojeg gura žičana figura i tjera ga na let u suštoj je suprotnosti s likovima za koje pretpostavljamo da nose teško breme jer ih u cijelosti zapravo i ne vidimo. Oni doista izviru iz zemlje ili pak u nju propadaju pod težinom tereta, dok su žičane figure u svojoj prozirnosti (ali i zbog prisutnosti krila) kao stvorene za let.

Dihotomija lakoće i težine – kunderovski nepodnošljive – zapravo tvori neodoljivu i inspirativnu cjelinu koja plijeni pogled i budi potrebu za dodirom. Jedino na taj način gledatelj može u potpunosti ući u samu strukturu skulptura i osjetiti tajnu njihovog postojanja.

Marina Orlić profesionalno se bavi keramikom, kiparstvom i slikarstvom kao samostalna umjetnica. Članica je Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika, Hrvatskog društva likovnih umjetnika Istre i Udruženja likovnih umjetnika primijenjenih umjetnosti Hrvatske. Izradila je nekoliko javnih radova u Puli, Medulinu, Pomeru i Mostaru.

Restaurirala je zidne slike na nekoliko spomenika kulture u Istri. Suosnivačica je i predsjednica Centra za oblikovanje keramike - Krater, a u suradnji sa Školom primijenjenih umjetnosti i dizajna u Puli održava keramičke radionice za učenike kiparskog odjela. Njenu izložbu u galeriji Anex moguće je razgledati do 17. ožujka. (B. VINCEK, snimio M. ANGELINI)


Podijeli: Facebook Twiter