U Galeriji Adris izložba Vilka Gecana

Igor Zidić, Vanja Mohorović, Predrag Grubić
Igor Zidić, Vanja Mohorović, Predrag Grubić

Uz Verlaja, Uzelca i Trepšu, Vilko Gecan je dio druge velike četvorke hrvatskih umjetnika koji su najviše slijedili Kraljevića. Gecan vidi samo Miroslava Kraljića, fasciniran je najviše njegovim opusom iz kojega se otvara put k ekspresionizmu, rekao je u četvrtak povjesničar umjetnosti Igor Zidić na otvaranju izložbe Vilka Gecana u galeriji Adris u Rovinju.

Zidić pojašnjava kako je Kraljević u osami hrvatskog ekspresionizma najobrazovaniji. Gecanu i ostaloj trojci mladih umjetnika nedostaje upravo rane likovne edukacije, a time Zidić objašnjava i činjenicu zašto Gecan, kada dolazi u Sjedinjene američke države 1924. godine samo crta.

- Tu talent nije upitan kako su neki mislili. Gecan se zapravo nastavio nadmetati s Kraljevićem. Educirao je sam sebe jer je shvatio da bez edukacije nema napretka, pojasnio je Zidić koji skreće pažnju upravo i na različitost opusa Gecana - onog kojim dominira crnilo i crtež, i kojim vlada koloristička paleta.

Zidić je istaknuo kako bez obzira što dolazi iz provincije umjetnik može biti dobar i van nje jer je svaki teren za umjetnost i stvaranje dobar i umjetnik mora napraviti što se može u danim okolnostima.

Nažalost, zbog Parkinsonove bolesti, ali i prvog Svjetskog rata, Gecan je, kako je naglasio Zidić, imao samo 16 godina na raspolaganju za slikarstvo te 1935. godine završava njegov slikarski opus.

Izložbu je uveličao udaraljkaš Petar Ćurića koji je izveo Gershwinovu skladbu "An American in Paris" napisanu 1928. godine kada je Gecan iz Amerike na godinu dana došao u Pariz i gdje, kako kaže Zidić, doživio svoj drugi klimaks. (Napisala i snimila M. MEDIĆ)

Izložba Vilka Gecana ostaje otvorena do 28. listopada, a može se pogledati svakodnevno od 18 do 22 sata. (M. MEDIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter