U galeriji Adris izložba Šime Vulasa

S otvorenja izložbe Šime Vulasa (N. ORLOVIĆ RADIĆ)
S otvorenja izložbe Šime Vulasa (N. ORLOVIĆ RADIĆ)

Sinoć je u rovinjskoj galeriji Adris otvorena izložba skulptura i crteža akademika Šime Vulasa, jednog od najistaknutijih kreatora poslijeratnog suvremenog hrvatskog kiparstva.

Na izložbi koja će se moći razgledati naredna tri mjeseca predstavljene su 24 skulpture i 11 crteža, o kojima je govorio istaknuti povjesničar umjetnosti Igor Zidić.

Sve predstavljene  skulpture, izrađene su u drvu, za kojeg Zidić kaže da je idealan materijal i posrednik između Boga i čovjeka. Znati s njime raditi, oblikovati ga i u krajnjoj liniji razumjeti, znači ujedno i biti pravim umjetnikom.

- Drvo, kroz povijest i ljudsko poimanje tretirano je na više načina - kao drvo grijeha, sreće, prostora, spoznaje… Ono je i otac i mati, ali i posrednik između Boga i čovjeka. Jer, kao što se drvo sastoji od tri dijela - korijenja u zemlji, debla na tlu i krošnje u zraku i ljudski se život može svesti na tri razine. U zemlju odlazimo, tlom hodamo, a kadšto i u nebo pogledamo, rekao je, među ostalim, na otvaranju izložbe Igor Zidić dodavši i da je u ovom trenutku, odnosno u Velikom tjednu sprega čovjeka s drvom - odlična.

- Svaka Vulasova skulptura u osnovi je vertikalna i kao takva odgovara prirodi drva koje iz zemlje vuče hranu i tako živi. Nasilu raditi s drvom, znači nikada ne biti umjetnikom i nikada ga ne razumjeti. Jer, ne vidjeti ga i ne osjetiti znači osigurati si izgledan neuspjeh, rekao je Zidić, posebno se osvrnuvši i na dvije prepoznatljive Vulasove teme - križeve i raspela, te jarbole i jedra.

- Najljepši znak da je drvo izraz života s tradicijom jesu njegova raspela. Upravo, i u toj ikonografskoj temi i shemi, tipskog modela križa, Vulas uspijeva donijeti svoju inovaciju i svoje drvo. Pogledate li, njegova se raspela ne sastoje od dva entiteta - Krista i križa već oni postaju jedno. Time je umjetnik pokazao da i u modernom vremenu i s tradicionalnom temom itekako može biti živ, objasnio je Zidić, koji se uz sakralne dionice osvrnuo i na prepoznatljive skulpture s jarbolima i jedrima kao zadanom temom.

Otvaranju izložbe prethodio je nastup mladog gitarskog virtuoza Diega Leverića, koji se ovom prigodom predstavio kompozicijama Piccininija, Sanza i Le Coqa, koje je izveo na baroknoj gitari. (Napisala i snimila N. ORLOVIĆ RADIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter