U Coca-Coli sam naučio da je najvažniji - osmijeh

Marko Pekica u Galeriji Poola (D. MEMEDOVIĆ)
Marko Pekica u Galeriji Poola (D. MEMEDOVIĆ)

"Rođen sam 1943. u jednom malom mjestu, Šaini, koji su spaljeni u jednoj noći 9. siječnja 1944. Oca su mi spalili, baku, dida, ne znam kako sam živ ostao. Zato cijeli život gledam u nebo i zahvaljujem se Bogu".

Ovako je, intimno i emotivno, svoje predavanje u pulskoj Galeriji Poola pod nazivom "Komunikacija kao moj životni suputnik" održao Marko Ivan Pekica, čovjek koji je kroz desetljeća, a posebno 70-ih i 80-ih radio u reklamnim kampanjama velikih multikompanija poput Coca-Cole, Philipa Morrisa, Formule 1, a na domaćem tržištu za Franck, Badel, Janu, Kamensko, Kandit, Podravku. On je, recimo, autor slogana "Jači od žeđi - Polo", a tijekom predavanja spomenuo je nadaleko poznat i nagrađivan slogan "Odlično je, od Gavrilovića je!", autora Marijana Serduševića.

Vjerodostojnost kao polazište

- Vjerodostojnost je polazište u svakom komuniciranju s javnošću, naglasio je Pekica, dodavši da se u kriznom komuniciranju mora priznati greška. Komunikacija je razmjena misli, stavova i, najvažnije, emocija između dvoje, troje ili više ljudi; a od govorenja, čitanja, pisanja i slušanja, najteže je slušati, nastavio je Pekica, koji tvrdi da su u našoj zemlji nepismeni i nesposobni podrepaši zauzeli pozicije i ne daju ih sposobnim mladim ljudima.

Od četiri koraka prodaje, prvi korak - prodati sebe sebi - (cijeniti sebe, ne činiti štetu drugome, biti skroman) smatra najvažnijim, dok su ostali prodati sebe drugome, prodati proizvod ili uslugu, te, četvrto, ne uzeti šolde, već ponovno prodati. Pritom je jedan od najvažnijih oruđa - osmijeh.

- To sam naučio u Coca Coli. Amerikanci bi rekli: 'Najavi se osmijehom'. Budi spontan, tih, jednostavan, kazao je Pekica, dok posebno lošim smatra bezobrazluk, a tu je spomenuo aktualnog premijera Zorana Milanovića, kazavši: "Ljudi s velikim egom, a malim ušima; ne čuju narod, ne žele čuti probleme".

Komunikologija i PR edukacija

U ime domaćina, Robert Pauletta je predstavio Pekicu kao profesora, predavača, novinara, pisca, pjesnika, scenarista, umjetničkog fotografa i redatelja. Pekica se specijalizirao u komunikologiji i PR edukaciji; režirao je više od 150 propagandnih filmova i reportaža te preko 300 radio poruka, a ovim je predavanjem otpočeo novi galerijski program "Poolp", niz prezentacija, predavanja, okruglih stolova i panel diskusija o urbanom životu i suvremenoj kulturi, u kojem će sudjelovati arhitekti, komunikolozi, umjetnici i teoretičari različitih svjetonazora, koji njeguju kulturu polemičkog mišljenja i kreativne participacije.

Susreti su svake srijede do konca godine. (Z. ANGELESKI)


Podijeli: Facebook Twiter