U brdima Brestovice izgrađen motodrom

U revijalnoj utrci u ožujku, pred oko tisuću gledatelja, natjecalo se 90 vozača iz Slovenije, Italije i Hrvatske (foto:B. Mance)
U revijalnoj utrci u ožujku, pred oko tisuću gledatelja, natjecalo se 90 vozača iz Slovenije, Italije i Hrvatske (foto:B. Mance)

U divljini šumovitih brda Brestovice, tri kilometra od centra Pazina, na četiri hektara strme padine smjestio se novi atraktivni motodrom "Santarija Mx Park", dužine 1.400 metara, širine od osam do deset metara.

- Glavni nam je cilj urediti prvu pravu motokros stazu u Istri i dovesti Europsko prvenstvo u motokrosu u Pazin što bi pridonijelo razvoju toga sporta kod nas, ali i dovelo motoriste-turiste u unutrašnju Istru, što znači pune apartmane, ugostiteljske objekte i ostalo, kaže nam 23-godišnji Giovanni Tominić iz obližnjeg naselja Rijavca, koji se prije četiri godine odlučio na nekadašnjem pašnjaku predaka, zaraslom u šikaru, napraviti nešto svrsishodno.

Tako je polako nastajao motodrom, prvenstveno za treninge lokalnih mladića na motociklima - među njima su Robi Škrlj, Igor Fonović, Luka Kišić, Mateo Maurović, Ivan Vitulić, Marko Starić… - koji dosad nisu imali gdje trenirati, ali dolaze i motoristi iz Umaga, Pule, sjeverne Italije…

- Tu je bio krš, graja i dosta smeća, dela je bilo koliko ćeš, jer smo počeli od nule, kaže Giovanni kojem je u cijeloj zamisli potpora i desna ruka njegova djevojka Karla Bedžeti.

"Prvotno je zamišljeno da bi to bilo seosko trkalište, ali s vremenom sam se spojio s vodstvom Motokluba 'Istra' iz Poreča koji su shvatili ozbiljnost projekta i uskočili u organizaciju", kaže inače mladi profesionalni motorist kojeg još snažno drži entuzijazam stvaranja.

"Od malih nogu sam gledao Brestovicu i vizualizirao si trkalište, ali nisam vjerovao da bi se to moglo napraviti tako, usred ničega", kaže Tominić dodajući da u Istri, osim u Oprtlju, kvalitetne staze nema.

Stoga su u prosincu donijeli plan za organizaciju pozivne utrke za prvenstvo Hrvatske te počeli ozbiljne svakodnevne i naporne pripreme trkališta gdje su mu, uz djevojku, puno pomogli njezin otac Nenad Bedžeti i Otavio Blažević. Zbog izrazito oštrog nagiba terena pojavio se problem tko će teškom mehanizacijom odraditi delikatne zemljane radove, ali se rješenje pronašlo u pazinskoj tvrtki Goldfren koja ima iskustva s teškim terenima, pa je posao odrađen vrhunski.

Prema belgijskim uzorima u stazu su "zafrezali" oko 90 kubika piljevine iz obližnje pilane Faun, što joj je dalo prhkost, posebnu vlagu i optimalno stanje u svim vremenskim uvjetima. Posljedica svih tih zahtjevnih radova bila su puna usta hvale delegata Hrvatskog motociklističkog saveza koji stazu smatraju perspektivnom za velike utrke, prenosi nam Tominić.

Uslijedila je 15. ožujka i prva revijalna utrka na kojoj se, pred oko tisuću gledatelja, natjecalo 90 vozača iz Slovenije, Italije i Hrvatske, a komplimenti su dali krila daljnjim unapređenjima staze. (A. DAGOSTIN)

CIJELI TEKST PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU.


Podijeli: Facebook Twiter