Ministar turizma Gari Cappelli te vodeći ljudi istarskog hotelijerstva u utorak su u Zagrebu sudjelovali na konferenciji Turizam - Izazovi i perspektive, koja se održavala u organizaciji Jutarnjeg lista. Tom je prilikom ministar Cappelli predstavio prioritete Vlade RH za područje turizma te sudjelovao na panelu Investicije u turizam - realnost ili zabluda.
Pri predstavljanju prioriteta Vlade RH za područje turizma, kako priopćuju u Ministarstvu turizma, ministar Cappelli istaknuo je neke od najvažnijih aspekata razvoja turizma u Hrvatskoj te najavio 800 milijuna eura investicija u turizam u sljedećoj godini. Od navedenih 800 milijuna eura investicija, 300 milijuna se odnosi na investicije u javnom sektoru, dok turizam očekuje preko 500 milijuna eura u privatnom sektoru, kroz koje će biti otvoreno preko 40 novih ili novoobnovljenih hotela. U vidu daljnjeg intenziviranja investicija u turizmu, ministar Cappelli je najavio i aktivaciju neaktivne državne imovine, ali i smanjivanje birokratskih barijera i parafiskalnih nameta.
Poticanje novih ulaganja
- Vlada će poticati nova ulaganja u turizam, između ostaloga kroz izradu modernoga kataloga investicija te uklanjanjem zakonskih prepreka i aktiviranjem neiskorištene državne imovine u turističke svrhe. Vjerujem da ćemo upravo to pitanje riješiti u dobroj suradnji s Ministarstvom državne imovine. Radimo i na Zakonu o turističkom zemljištu, kroz čije potrebne izmjene možemo otvoriti vrata brojnim novim investicijama pogotovo u segmentu kampinga, kazao je Cappelli.
Poseban fokus u predstavljanju prioriteta ministar Cappelli stavio je na stvaranje raznovrsnije ponude i produljenje sezone s naglaskom na aktivaciju domaćeg tržišta kroz projekt Cro kartice i intenzivniji razvoj kontinenta. Kao primjer turističkih proizvoda na koje će se stavljati naglasak, ministar Cappelli je istaknuo zdravstveni, nautički, kulturni te kongresni, odnosno poslovni turizam.
- Želimo potaknuti zdravstveni turizam te će ovo biti prvi put da su za taj iznimno perspektivan proizvod osigurana posebna sredstva za promociju. Moramo i poticati razvoj Hrvatske kao enogastro destinacije plasmanom domaćih poljoprivrednih proizvoda u turističku potrošnju. Osim toga, veliku priliku za ostvarivanje većih prihoda u turizmu i produljenje sezone imamo kroz razvoj kongresnog turizma, kazao je Cappelli te najavio ponovno otvaranje kongresnog ureda i predstavljanje akcijskog plana razvoja kongresnog turizma.
U vidu aktivacije domaćeg turističkog tržišta i prilike za intenzivniji razvoj hrvatskog kontinenta, ministar Cappelli još jednom je najavio uvođenje Cro kartice.
Cro kartica za domaće
- Poticanjem domaćeg turističkog prometa omogućiti ćemo hrvatskim građanima češći odlazak na odmor i osigurati posjećenost kontinentalnog dijela Hrvatske, kao i obale izvan glavne turističke sezone. Korištenje vaučera prema procjenama povećalo bi hrvatski domaći turistički promet za 30 posto, a domaću turističku potrošnju za 60 posto, istaknuo je Cappelli te nadodao da osim projekta Cro kartice za razvoj kontinentalnog turizma osigurano dodatnih pet milijuna kuna.
Također, kao iznimno važan segment za budućnost hrvatskog turizma ministar Cappelli je istaknuo razvoj ljudskih potencijala te najavio uspostavu centara kompetencija za cjeloživotno obrazovanje uz financiranje iz EU fondova, te marketinški pristup popularizaciji zanimanja u turizmu. Osim toga, ministar Cappelli je najavio i informatizaciju javnih usluga te izradu nužnih registara, čime će Vlada uspostaviti digitalno rješenje za lakše korištenje javnih usluga svih uključenih u sektor turizma i ugostiteljstva.
U nastavku održavanja konferencije ministar Cappelli sudjelovao je panelu naziva Investicije u turizam - realnost ili zabluda. Osim ministra, sudjelovali su i Ronald Korotaj iz umaškog Istraturista i Grupacije Lukšić Hrvatska; Burak Baykan iz šibenske Doguş grupe; Tomislav Popović iz rovinjske Maistre; Sanjin Šolić iz lošinjske Jadranka grupe; Željko Kukurin iz porečkog Valamara te Miroslav Dragičević iz zagrebačke konzultantske tvrtke Horwath HTL.
Glavno pitanje čelnim ljudima hotelskih tvrtki bilo je raste li turizam slučajno, zbog stanja na tržištu ili vlastite pameti, na što je Korotaj odgovorio: I jedno i drugo. (Priredila Barbara BAN)
OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU OD SRIJEDE