- Poslovni i financijski rezultati potvrđuju da je 2012. bila najuspješnija turistička godina u novijoj istarskoj povijesti. Zabilježeno je 3.160.000 posjetitelja i 22 milijuna noćenja. Najvažniji je podatak da smo u 2011. i 2012. postigli tri milijuna noćenja više nego u 2010. To govori da se i u uvjetima recesije u eurozoni Istra prilagodila tržištu i uspjela postići izniman rezultat, kazao je direktor županijske Turističke zajednice Denis Ivošević novinarima nakon jučerašnje skupštine zatvorene za javnost. S članovima Skupštine i Vijeća razgovarao je novi ministar turizma Darko Lorencin.
Ivošević je istaknuo da je lani za promociju Istre utrošen gotovo 31 milijun kuna. Za PR aktivnosti je utrošeno 1,8 milijuna, a dobivena vrijednost medijske kampanje iznosi 46 milijuna kuna. "Time je potvrđena isplativost našeg nastojanja da što više animiramo poznate novinare, opinion makere, koji na povratku u svoju zemlju pišu reportaže o Istri u visokotiražnim medijima", naglasio je.
Ukazao je na nastavak kreiranja selektivnih oblika turizma i činjenicu da je najveće povećanje po strukturi smještajnih jedinica zabilježeno u privatnom smještaju - gotovo četiri milijuna noćenja, s indeksom povećanja od 121. Na drugom su mjestu autokampovi s gotovo devet milijuna noćenja (indeks 111).
Što se prva dva ovogodišnja mjeseca tiče, Istra je po realiziranim noćenjima bolja za 12 posto u odnosu na lani, kazao je, a stanje bukinga je do 15. ožujka bolje za 15 posto. "Međutim, govorimo o relativno malom volumenu bukinga, jer znamo da se gotovo 65 posto noćenja realizira u srpnju i kolovozu. Sigurno je da buking zasad ide dobro za predsezonu i da je u 2012. kolovoz bio gotovo rekordan pa bolji rezultat teško možemo očekivati bez povećanja kapaciteta", zaključio je Ivošević.
Ministar Lorencin je govorio o predstojećim aktivnostima. "Pred nama je dosta izazova, a bivši ministar Veljko Ostojić je pripremio odlične temelje. Pored implementacije strategije razvoja turizma do 2020. godine, pred nama je rješavanje nekoliko bitnih stvari iz zakonodavstva", kazao je.
- Strategija nalaže povećanje kapaciteta i kreiranje novih proizvoda kojima trebamo podizati razinu kvalitete i dolaske u pred i post sezoni. Jedan od izazova je to što ćemo imati mogućnost korištenja strukturnih, odnosno kohezijskih instrumenata, kazao je. Među dodatnim proizvodima koji će privući turiste spomenuo je one koji se tiču kulture, wellnessa, zdravlja, sporta i rekreacije, u sklopu kojih je istaknuo golf. (K. FLEGAR, snimila J. PREKALJ)