U redakciju Glasa Istre obratio se Puljanin Janko Kumlanc koji tvrdi da je žrtva maltretiranja zagrebačke tvrtke EOS Matrix koja se bavi naplatom dugova. Ispričao nam je da je maltretiranje počelo prije godinu dana. "Zvali su me u osam ujutro. Pa ponovno u 11 sati. Znali su me zvati po 11 puta dnevno. To su znali činiti svaki drugi dan. Svaki put ista priča. Nude mi otplatu duga i stalno ponavljajući da im dug moram platiti. Zbog njih sam promijenio broj mobitela, ali valjda imaju svoje ljude svugdje pa su saznali i za novi broj i ponovno je počelo sve ispočetka", požalio nam se Kumlanc.
Zovu i po susjedstvu
Kaže da protekle četiri noći mirno spava, jer ga toliko dana nisu zvali iz EOS Matrixa i to otkako im je zaprijetio da piše meil o svemu predsjednici i premijeru te da će ih kazneno prijaviti policiji zbog maltretiranja. Upitan kako je uopće nastao dug zbog kojeg ga zovu, Kumlanc odgovara da je riječ o dugu koji je star 11 ili 12 godina, odnosno da tada nije mogao platiti račun Dinersu koji je nastao korištenjem njihove kreditne kartice.
- Dug od nekoliko tisuća kuna, koji tada nisam mogao platiti, u međuvremenu je narastao na 50-ak tisuća kuna zbog toga što su mi obračunavali kamatu na kamatu. Godinama sam pokušavao riješiti svoj dug, ali nisam imao s kime razgovarati, ni dok je Diners bio samostalna tvrtka, ni onda kada ga je kupio Erste. Nakon 10 godina Diners je prodao dug EOS Matrixu i tada počinje moje sustavno maltertiranje, ispričao nam je Kumlanc te dodao da to i nije najgore što djelatnici EOS Matrixa čine jer, priča, slična se stvar dogodila i njegovoj vremešnoj susjedi, ali, kako nema telefon, iz EOS Matrixa su zvali i njezine susjede u zgradi i rekli da je trebaju, ne pojašnjavajući razloge poziva, ogorčeno je ispričao Janko Kumlanc.
Tvrtki EOS Matrix uputili smo upit o tome zašto stalno telefonom zovu dužnike, odnosno zašto ne naplate dug ovrhom putem Fine. Diana Franulić Šarić, menadžerica za korporativne komunikacije i marketing EOS Matrixa, veli da je posao ove agencije za naplatu potraživanja prvenstveno naplata prije utuživanja, a u krajnjim slučajevima se pokreće proces ovrhe.
- Zovemo kako bismo stupili u kontakt s dužnikom, postigli dogovor oko plaćanja i time spriječili dodatne troškove za dužnika koji nastaju u procesu ovrhe. Naime, dugovanje na Fini može stajati i poduže vrijeme, a za cijelo to vrijeme se obračunavaju zakonski zatezne kamate, čime dug postaje veći. Upravo s našim pozivima, pokušavamo dužnicima izaći u susret i dogovoriti otplatu dugovanja obročnim putem, uz određene pogodnosti, čime im zapravo pomažemo i sprječavamo nakupljanje dodatnih troškova. Naime, vrlo je vjerojatno da će dužnici nastojati platiti svoje dugovanje ukoliko su informirani o njemu, radije nego da kasnije snose veće troškove utuženja, pojasnila nam je Franulić Šarić. (Paulo GREGOROVIĆ)
OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU