Cetrdesetak pulskih trgovina, odnosno otprilike deset više nego lani, uvelo je sistem gotovinskog povrata poreza za strance. Iako brojka iz godine u godinu polako ali sigurno raste, Istra još uvijek kaska za Dalmacijom. Razlog tomu su nedovoljna promidžba sistema zahvaljujuci kojemu gosti mogu kupovati jeftinije, neisticanje naljepnica s oznakom tax free shopping, ali i nedostatak luksuznih ducana te inozemnih kupaca koji bi ovdje trošili, rekla je zastupnica tvrtke Global Refund Tax Free za Istru Jadranka Mihovilovic.
- Kupci boljeg imovinskog statusa traže kvalitetne trgovine s brendiranom robom, u kojima bi im se isplatilo kupovati, dok za one jeftinije ne postoji interes. Kupci uglavnom ne traže povrat poreza, što je njihovo pravo, a trgovci im to nece ponuditi jer smatraju da je popunjavanje obrasca komplicirano. Medutim, to nije istina, jer u njega moraju samo upisati iznos. Takoder, umjesto povrata poreza nude deset posto popusta, što nije isto, ispricala je Mihovilovic te dodala da vec godinama s trgovcima vode bitku koja ne daje zadovoljavajuce rezultate.
Naime, put Hrvatske k Europskoj uniji sve je kraci, a s njezinim ulaskom u zajednicu nestat ce pogodnost koju bi prodavaci mogli uvelike iskoristiti na svoju radost, ali i radost gostiju. Puno se ocekivalo od turista dubljeg džepa iz skandinavskih zemalja, no ocekivanja nisu ispunjena. Isto vrijedi i za Srbe, ali naposljetku je ocito postalo da u Hrvatsku svi oni dolaze iskljucivo zbog ljetovanja, dok im kupovina na trideset stupnjeva u hladu ne pada na pamet.
- Najbolji potrošaci trenutno su Slovenci, koji u Hrvatskoj kupuju cešce zato što ovdje mogu nabaviti slovensku robu bez PDV-a. Slijede Rusi, medutim ove godine oni troše manje i to vjerojatno stoga što su na ljetovanje došli u manjem broju nego prethodnih sezona, rekla je Mihovilovic.
Jedan od problema koji nam je prošle godine predocio direktor tvrtke Živko Ivanic je i taj što su trgovci neaktivni i ne znaju animirati kupce, a mnogi ne odobravaju odluku države jer je doživljavaju kao nacin pljackanja, a ne promocije.