Turistima nedostaju luksuzne trgovine

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Cetrdesetak pulskih trgovina, odnosno otprilike deset više nego lani, uvelo je sistem gotovinskog povrata poreza za strance. Iako brojka iz godine u godinu polako ali sigurno raste, Istra još uvijek kaska za Dalmacijom. Razlog tomu su nedovoljna promidžba sistema zahvaljujuci kojemu gosti mogu kupovati jeftinije, neisticanje naljepnica s oznakom tax free shopping, ali i nedostatak luksuznih ducana te inozemnih kupaca koji bi ovdje trošili, rekla je zastupnica tvrtke Global Refund Tax Free za Istru Jadranka Mihovilovic.

- Kupci boljeg imovinskog statusa traže kvalitetne trgovine s brendiranom robom, u kojima bi im se isplatilo kupovati, dok za one jeftinije ne postoji interes. Kupci uglavnom ne traže povrat poreza, što je njihovo pravo, a trgovci im to nece ponuditi jer smatraju da je popunjavanje obrasca komplicirano. Medutim, to nije istina, jer u njega moraju samo upisati iznos. Takoder, umjesto povrata poreza nude deset posto popusta, što nije isto, ispricala je Mihovilovic te dodala da vec godinama s trgovcima vode bitku koja ne daje zadovoljavajuce rezultate.

Naime, put Hrvatske k Europskoj uniji sve je kraci, a s njezinim ulaskom u zajednicu nestat ce pogodnost koju bi prodavaci mogli uvelike iskoristiti na svoju radost, ali i radost gostiju. Puno se ocekivalo od turista dubljeg džepa iz skandinavskih zemalja, no ocekivanja nisu ispunjena. Isto vrijedi i za Srbe, ali naposljetku je ocito postalo da u Hrvatsku svi oni dolaze iskljucivo zbog ljetovanja, dok im kupovina na trideset stupnjeva u hladu ne pada na pamet.

- Najbolji potrošaci trenutno su Slovenci, koji u Hrvatskoj kupuju cešce zato što ovdje mogu nabaviti slovensku robu bez PDV-a. Slijede Rusi, medutim ove godine oni troše manje i to vjerojatno stoga što su na ljetovanje došli u manjem broju nego prethodnih sezona, rekla je Mihovilovic.

Jedan od problema koji nam je prošle godine predocio direktor tvrtke Živko Ivanic je i taj što su trgovci neaktivni i ne znaju animirati kupce, a mnogi ne odobravaju odluku države jer je doživljavaju kao nacin pljackanja, a ne promocije.


Podijeli: Facebook Twiter