Turisticki slogan Istre: Od 800 rješenja, rješenja nema!?

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Nevjerojatno je da od skoro 800 prijedloga za novi turisticki slogan Istre niti jedan nije zadovoljio ocito stroge kriterije žirija županijske Turisticke zajednice.

Toliko prijedloga je nakon javnog natjecaja županijskog TZ-a stiglo na njihovu adresu, a sve su morali razmotriti clanovi Turistickog vijeca, koje cine predstavnici velikih turistickih tvrtki Tomislav Popovic, Željko Kukurin, Edi Cernjul, Zrinka Bokulic, Igor Štokovic, Neven Staver i  Davorin Flego, zatim Boris Žgomba iz sektora turistickih agencija te Jasna Jaklin Majetic iz Hrvatske gospodarske komore i Marino Paretic iz Hrvatske obrtnicke komore, a kojim predsjeda župan Ivan Jakovcic.



Zanimljivo je da u tom žiriju nije bilo niti jedne strucne osobe koja se bavi brendiranjem i vizualnim identitetom. Doduše, odabrano je 17 rješenja koja sadrže rijeci magicna ili carobna Istra i na njima ce se raditi i dalje, a onima koji su ih poslali isplatit ce se novcane nagrade. Tek nakon toga raspisat ce se natjecaj za logo i vizualni identitet. Strucnjaci za brendiranje, dizajn i osmišljanje vizualnog identiteta složni su - glavni problem je natjecaj, koji je krivo postavljen.

- Besmisleno je da se odabire slogan na ovaj nacin. Ne kažem da netko tko nije profesionalac ne može to dobro odraditi, ali slogan treba uvijek vezati uz graficki identitet, kazao nam je poznati pulski dizajner Maurizio Ferlin, koji se nije javio na natjecaj upravo iz tog razloga.



Rekao nam je i da se prije promišljanja o bilo kakvom sloganu, a kasnije logu i vizualnom identitetu, treba napraviti analiza tržišta te analizu vodenja odredene turisticke politike.

Poznate agencije Parabureau iz Zagreba i Sonda iz Poreca nisu se, pak, javile na natjecaj jer im je rok, kažu, bio prekratak, a stvaranje slogana je složen proces. Uz to, kako naglašava kreativni direktor Parabureaua, Puljanin Igor Stanišljevic, koji je osmislio slogan, logo i vizualni identitet Pule, smatra da te tri stvari treba raditi jedna tvrtka.



- Tražilo se ucešce šire mase. Postupak nije loše proveden jer se animiralo puno ljudi. Ocito je da od svih pristiglih prijedloga niti jedan nije bio bomba u odnosu na postojece i nešto cime bismo bili zadovoljni.

Sve se vrtjelo oko standardnih rješenja, ali ništa nije bilo zvucno i nije odskakalo, kaže direktor hotelijerske kuce Rivijera Adria Edi Cernjul, koji smatra da bi sada trebalo ukljuciti marketinške strucnjake te kroz testiranje gostiju raditi na buducem prijedlogu slogana.

- Ovo je bila široka rasprava. Da se napravilo suprotno, onda bi svi pitali zašto se drugi nisu mogli ukljuciti, smatra Cernjul. (Barbara BAN)

VIŠE U TISKANOM IZDANJU OD SRIJEDE.


Podijeli: Facebook Twiter