Turistički sajam u Münchenu najavljuje dobru sezonu


Ovaj tjedan u Münchenu se održava jedan od najznačajnijih turističkih sajmova za hrvatski turizam - sajam f.re.e.  koji je pokazao prema najavama organizatora putovanja, ali i raspoloženosti Bavaraca za putovanja da će i ova sezona s njemačkog tržišta biti uspješna kao i lanjska. Potvrđuje to osim interesa publike i agencija i opće raspoloženje u ovoj zemlji gdje ekonomija cvjeta, a nezaposlenost je na niskim granama.

Dva milijuna Nijemaca

Direktor njemačkog predstavništva Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Romeo Draghicchio podsjeća da je lani u Hrvatsku došlo dva milijuna njemačkih turista, što će biti teško ponoviti. U Istri ih je pritom bilo 778 tisuća (plus od tri posto) koji su ostvarili 6,8 milijuna noćenja  što je rast od dva posto.

- Takva je situacija dobar poticaj za putovanja, a očekuje se da će ostvariti oko 70 milijuna putovanja za godišnji odmor. Što se Hrvatske tiče, najave su općenito jako dobre i trendovi su na nivou prošle godine. Buking  turističkih aranžmana bio je nešto usporeniji u prosincu i siječnju, ali sada će se kroz sljedeća tri do četiri  tjedna intenzivirati pa ćemo nešto konkretnije znati za vrijeme berlinskog sajma ITB početkom ožujka, kaže nam Draghicchio.

Najave za istarski turizam također su jako dobre, posebno za predsezonu.

- Ove godine vjerski su praznici pomaknuti unaprijed, Uskrs je ranije pa i ostali vjerski praznici koji slijede, posebice Duhovi koji se pomiču u svibanj. U tom periodu i očekujemo najveći broj gostiju u predsezoni. Tada u Istru dolaze većinom individualni gosti pa je teško davati egzaktne najave. Ujedno, imamo najave da se neće ponoviti problem u popunjenosti objekata početkom srpnja, objašnjava Draghicchio.

Inače, Hrvatska je u Bavarskoj peta destinacija po popularnosti, u koju najčešće vole putovati individualno i s vlastitim automobilom, a Istra je već niz godina prema ADAC-u najomiljenija regija za automobilska putovanja. Ispred Hrvatske je Italija, u koju odlazi 20 posto svih Bavaraca na odmore, druga je Austrija, treća Španjolska, a četvrta Turska. Na razini cijele Njemačke i dalje je najpopularnija ipak Španjolska, u koju godišnje u prosjeku turistički putuje 10 milijuna Nijemaca.

Promocija na TV-u

Zbog važnosti bavarskog i ukupnog njemačkog tržišta f.re.e su posjetili i ministar turizma Darko Lorencin te direktor Glavnog ureda HTZ-a Ratomir Ivičić. Susreli su se s nizom turoperatora koji rade putovanja iz Njemačke za Hrvatsku, kao što su Inter Challet, Kroati Reisen, FTI i Riva Tours.

Lorencin je posjetio i sjedište FTI grupe, jednog od najvećih turoperatora u Njemačkoj, koji bilježi rast bukinga ove godine. Razgovarali su o mogućnosti dodatnih kampanja i o programu Hrvatska 365 za koji su predstavnici FTI grupe pokazali poseban interes, te o zajedničkom promoviranju na Sonneclar TV-u, vodećem njemačkom televizijskom programu za prodaju turističkih aranžmana, koji je u vlasništvu FTI grupe za koji je Lorencin  i dao intervju u sklopu svog posjeta.

Inače, sajam f.re.e u Muenchenu posebno je interesantan jer je otvoren za široku publiku pa se ovdje mogu čuti reakcije turista. Očekuje se da će ga posjetiti 110 tisuća posjetitelja, a Hrvatska se na tom sajmu sa svojom turističkom ponudom predstavlja među više od 1.500 izlagača iz 50-ak zemalja svijeta. Lani je Hrvatska na ovom sajmu bila zemlja partner. (B.BAN)

 


Podijeli: Facebook Twiter