Poznati svjetski hotelski lanac Marriott International ulazi u Hrvatsku kroz projekt Kupara. Kako je najavila ruska Avenue Grupa koja se jedina javila kao investitor u to atraktivno turističko područje na jugu Hrvatske, Marriott će biti grupacija koja će upravljati novim hotelima visoke kategorije, i to s brandom Ritz-Carlton.
Međutim, kako piše Poslovni dnevnik, Marriott ima u planu u narednih pet godina ući u još 4 do 5 hotela pod raznim Marriottovim brandovima na različitim destinacijama, uključujući Istru.
Najbolje posluje Britanija
- Cilj Marriotta je otvoriti minimalno jedan hotel u svakom glavnom gradu država u regiji, a u Hrvatskoj postoji potencijal za nekoliko gradskih i resort hotela na obali, kazao je Ivica Čačić, regionalni potpredsjednik za razvoj Marriotta za regiju istočne Europe Poslovnom dnevniku. Istaknuo je da je kao Marriottov predstavnik u zadnjih nekoliko godina već pričao s vlasnicima hotela u Istri, Rijeci, Opatiji, Splitu, Zagrebu i Dubrovniku, praktički u svim većim turističkim centrima. Ipak, nije htio otkriti o kojim je hotelima ili turističkim kućama riječ.
Inače, Marriott posluje u 4.200 hotela u 79 zemalja, a lanjski mu je prihod bio oko 14 milijardi dolara. Najviše hotela imaju u SAD-u, a u Europi daleko najbolje posluju u Velikoj Britaniji, gdje imaju 50 hotela. Od njih ukupno 19, najpoznatiji Marriottov hotelski brend je Ritz-Carlton.
Čačić je istaknuo kako hotelska poduzeća na obali mogu imati itekakve koristi od ovog poznatog svjetskog brenda. Naime, Marriott ima 50 milijuna lojalnih članova koji preferiraju odsjedati u Marriottovim hotelima. Ujedno, brendiranje postojećih hotela pod njihovim novim brandom Autograph collection, u vrlo razvijenim destinacijama kao što su London, Nica, Budimpešta i Prag, donijelo im je povećanje godišnjeg prihoda od 15 do 20 posto.
- U slučaju naših obalnih hotela, takav aranžman i povećanje prepoznatljivosti destinacije, sigurno će pridonijeti porastu potražnje i za ostale objekte u destinaciji, smatra Čačić.
Četiri hrvatska hotela
Ipak, na neki način Marriott je već u Hrvatskoj. Naime, Marriott International kupuje Starwood Hotels & Resorts kako bi stvorio najveću hotelsku kompaniju na svijetu. Riječ je o transakciji ukupne vrijednosti 12,2 milijardi dolara, od kojih će Marriot 11,9 milijardi dolara izdvojiti u dionicama, a 340 milijuna dolara u gotovini. Najnovijem spajanjem, kompanija će ponuditi 1,1 milijun soba u više od 5.500 hotela u više od 100 zemalja širom svijeta.
U Hrvatskoj u sklopu Starwooda posluju Sheraton u Zagrebu i Dubrovniku, Westin u Zagrebu te Le Meridien Lav u Splitu. (B. BAN)