Turističke agencije u budućnosti će se morati specijalizirati za enogastronomski i pustolovni turizam, privatni smještaj, organizaciju kongresa te školska putovanja. Također, dio će agencija postati destinacijske menadžment kompanije koje će ujedno biti specijalizirane za posebna tržišta. Sve će se morati udružiti u klastere te uspostaviti sustav izvrsnosti i upravljanja kvalitetom poslovanja.
Poruka je to koju je odaslala Udruga hrvatskih putničkih agencija (UHPA) ovog je tjedna u Tuheljskim Toplicama gdje je održala edukaciju za vlasnike i djelatnike agencija u sklopu ovog projekta.
Direktor UHPA-e Željko Trezner predstavio kriterije i etičke kodekse koje će agencije specijalisti trebati prihvatiti, a koji će s vremenom biti sve oštriji i kompleksniji. Tom je prilikom istaknuo da je pred vratima deregulacija agencijskom poslovanja, što se može vidjeti u izmjenama Zakona o pružanju usluga u turizmu, a vezano uz online agencije.
Dodao je da deregulacija poslovanja nije nužno loša, ako je pametno provedena. Međutim, da bi se spriječili eventualni negativni efekti deregulacije na agencije, potrebno je imati uspostavljen i prepoznat sustav izvrsnosti agencijskog poslovanja.
- Sustav izvrsnosti je izrađen, a do kraja travnja imat ćemo prve certificirane i specijalizirane agencije. UHPA će agencije specijaliste posebno isticati, savjetovati pri procesima certifikacije, pružati potporu u zajedničkim promotivnim aktivnostima te ih označavati kao UHPA-ine preporučene turističke agencije.
Prihvaćanjem kriterija i kodeksa agencije se obvezuju na fer ponašanje prema okolišu, poslovnim partnerima i putnicima, poručio je Trezner. (B. BAN)