Turisti ce ove sezone više trošiti

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Drugi dan najveceg svjetskog turistickog sajma - berlinskog ITB-a, protekao je u znaku turisticke zemlje koju Nijemci jako preferiraju - Egipat. Rijec je o zemlji koju su zadesile velike promjene zbog pada diktatorskog režima i koja je pokrenula citav niz procesa preslagivanja turistickog tržišta, barem što se ranog bukinga tice.

Poznato je da su dio tog turistickog kolaca vec preotele Španjolska i Turska, ali da i druge mediteranske zemlje imaju od toga korist, pa cak i Hrvatska, ali u manjoj mjeri buduci da za razliku od tih destinacija, mi privlacimo goste koji dolaze automobilima te nemamo tako dobar all inclusive proizvod kao oni te tako toplu klimu.

Stoga se o Egiptu u Berlinu govori na sva usta, više cak nego o Tunisu, buduci da ipak u Kairo, Hurghadu, Luxor ili Sharm El Sheik godišnje ode oko milijun Nijemaca, a taj trend ima uzlaznu putanju. Ne cudi da je upravo Egipat ove godine na ITB-u zakupio više sajmenog prostora nego lani pa mu gotovo pripada citava hala i što je njihov ministar turizma Mounir Fakhry Abdel Nour, koji je na toj funkciji tek dva tjedna, najavio da ce sljedece godine Egipat biti zemlja partner ITB-u.

Egipcani se više nego trude što prije vratiti svoje turisticke brojke, tim više što su gubici u zadnjih mjesec i pol dana bili veliki. Naime, ova destinacija, koja posebno mami zimi zbog svoje izvrsne klime, u veljaci, kako je spomenuto na konferenciji za novinare egipatske turisticke branše, nije imala niti jednog turista, a sljedeci mjesec imat ce polovicu prosjecnog ožujskog ostvarenja, koje u prosjeku iznosi oko 1,2 milijuna gostiju. Koliko su izgubili financijski u samo mjesec i pol dana dovoljno govori podatak da se u Egiptu turist prosjecno zadrži devet dana i po danu potroši 85 dolara.

- Lani smo imali 12,9 milijuna turista i znacajan porast. Iako je ova godina krenula loše, nadamo se da cemo do kraja godine ostvariti prošlogodišnji rezultat, tim više što su vec sredinom veljace poceli letjeti carteri, a i buking se polako pomaknuo s mrtve tocke, rekao je Mounir Fakhry Abdel Nour. Na jesen ocekuju veliki povratak. Veli da je za to posebno zaslužna pozitivna klima koju su prije svega stvorili njemacki turoperatori, ali i mediji da bi ova zemlja kojoj turizam cini 18 posto BDP-a i zapošljava u turizmu svakog sedmog Egipcana što prije stala na noge.

Optimistican je i jedan od njihovih predstavnika turistickih agencija koji kaže da je njima trenutni buking na 25 posto od uobicajenog, ali da ce se to promijeniti kroz dva do tri mjeseca kada tržište bude uvidjelo da je zapravo Egipat sada postao sigurna destinacija, u što je dvjestotinjak novinara na ITB-u, koji nisu ni stali u konferencijsku salu, uvjeravao i novi ministar. Njihov turisticki sektor veli da ce se buking vrlo brzo vratiti jer prije svega niti jedna druga europska destinacija ne nudi proizvod koji oni imaju, i to po tako povoljnoj cijeni. Primjerice, nocenje u jednom od njihovih hotela s pet zvjezdica s all inclusive ponudom košta 40 eura! Na tržište se vracaju svjesni nove situacije koju koriste kao novu imidž kampanju u medijima, odnosno da sada turisti kod njih mogu puno toga više vidjeti i doživjeti jer su demokratska zemlja.

Za Nijemce ce, kako kaže istraživanje GFK-a, zbog nemilih dogadaja na sjeveru Afrike još omiljenija postati Španjolska, ali i Turska, Italija i Hrvatska. Njihove agencije i turoperatori do kraja sijecnja za ovo ljeto bilježe porast bukinga od 18 posto cime se konacno postižu rezultati iz godine prije krize - 2008. Porast bukinga, prema ovom istraživanju, imaju i Nizozemci, i to 11 posto, te Britanci za sedam posto. Što se tice Talijana, Francuza i Rusa, podataka još nema jer su to nacije koje relativno kasno bukiraju svoj ljetni godišnji odmor, ali prema podacima za zimovanja vidljivo je da je i kod njih primjetan rast - od 24 posto kod Rusa do tri kod Francuza i samo jedan kod Talijana koje još uvijek trese kriza. Procjenjuje se da ce ove godine i financijski rezultati sezone biti bolji jer ce turisti, okuraženi boljom ekonomskom situacijom, više trošiti. (Iz Berlina Barbara BAN)

Hrvatska kao najbolja destinacija nasljeda i doživljaja
Nove mjere poticaja za organizirani zracni, autobusni i željeznicki promet u cetvrtak je resorni ministar Damir Bajs predstavio predstavnicima low cost kompanija Air Berlin i Germanwings, kao i jednom od najvecih svjetskih touroperatora TUI-u. Potpisivanje ugovora ocekuje se tek kad istekne aktualni natjecaj kroz koji se u zajednicko oglašavanje uložio dodatni milijun eura.

Ugovorima, koji su vec potpisani, dogovoren je dolazak oko 650 tisuca avio-gostiju, što bi se trebalo povecati i kroz najavljenu suradnju s dvije navedene avio-kompanije pa se racuna da bi se udio tih gostiju u ukupnom turistickom prometu u Hrvatskoj trebao popeti na rekordnih 7 do 8 posto.
Bajs je takoder na ITB-u primio nagradu Udruženja turistickih novinara putopisaca Pacifika PATWA (Pacific Area Travel Writers Association) koje je Hrvatsku nagradilo kao najbolju destinaciju naslijeda i doživljaja. Ovo je drugo priznanje koje je ovo udruženje dodijelilo našoj zemlji.


Podijeli: Facebook Twiter