Turista ima ali puno manje troše i ne obilaze restorane

(T. G.)
(T. G.)

Udruženje obrtnika Bujštine anketiralo je ugostitelje kako bi se dobila realnija slika dosadašnje turističke sezone.

-Ugostitelji su se dobro pripremili, kvalitetno su opremili svoje objekte i zaposlili veliki broj djelatnika jer su očekivali rekordnu sezonu, rekao je Vili Šaina, dopredsjednik Udruženja obrtnika Bujštine te dodao kako se nada da će se situacija do kraja ljeta ipak popraviti.

Anketirano je 50 posto ugostitelja, a 67 posto anketiranih je nezadovoljno s poslovanjem u prvih šest mjeseci. Kod 79 posto anketiranih ugostitelja promet se smanjio, kod tri posto povećao, a kod 18 posto je ostao isti.

Iako brojke govore da Umag ima jedan posto više noćenja nego lani, potrošnja po ugostiteljskim objektima je znatno opala, primjećuju iz Udruženja. Nadalje, u prvih šest mjeseci Umag bilježi pad dolazaka i noćenja stranih gostiju iz Austrije, Italije, Njemačke i Švicarske.

-Međutim, povećao se broj gostiju iz Hrvatske i Slovenije, a znamo da su to gosti koji imaju svoje vikendice na području Umaga i naravno oni se tretiraju kao turisti i plaćaju boravišnu taksu, rekao je Šaina.

Livio Janko je istaknuo kako ugostitelji uglavnom žive od potrošača koji dolaze s emitivnih tržišta.

-Nažalost, brojke pokazuju da gostiju ima, dok je potrošnja u van pansionu izrazito opala. Umag ima velik broj postelja u privatnom smještaju, a na današnji dan je on, nažalost, pun samo 50 posto. Grad bi trebao pomoći u osnivanju firme koja bi bila usmjerena isključivo na privatni smještaj, s obzirom da Umag broji preko 10.000 ležaja u privatnom smještaju. Trebao bi pomoći i u stvaranju uvjeta za otvaranje malih privatnih obiteljskih hotela i smještaja, jer su mali privatni obrtnici nositelji razvoja našeg grada.

Konstatira da gosti koji borave u smještajnim jedinicama Istraturista malo troše jer imaju "all inclusive" pakete, tako da gotovo i ne izlaze izvan smještajnih objekata.

-Velik broj naših sugrađana ima zakupe u objektima Istraturista koji su veoma visoki. Podsezona je zakazala i treba sagledati realnu situaciju, tim bi se osobama na neki način trebalo izaći u susret. Na koji će oni način platiti zakupe, ukoliko se nastavi ovakva sezona? Oni zapošljavaju veliki broj domaće radne snage, plaćaju poreze, žive, troše i pune gradski proračun, sve to treba uzeti u obzir.

Glavni proizvodi u Umagu su još uvijek sunce i more, a osim ATP-a nema drugih manifestacija koje bi mogle privući goste, žali se Janko. Ponuda grada, mišljenja je, ne zadovoljava trendove turističke ponude koje gosti traže, stoga se više ne vraćaju u destinaciju.

-Umag i dalje živi na staroj slavi. Mi obrtnici smo uložili svoj kapital i kapital svojih obitelji. Stavili smo sve na kocku, nije nam u interesu kritizirati, nego jednostavno želimo raditi. Trebalo bi preispitati tko sjedi u Turističkom vijeću grada Umaga i dovesti kvalitetne ljude jer Turistička zajednica grada Umaga mora biti u funkciji grada Umaga. Trebaju nam ljudi koji vole ovaj grad i koji žele da se ovaj grad razvija i da ide u pozitivnom smjeru, zaključuje Vili Šaina.

Iz Udruženja privatnih iznajmljivača stiže informacija da je u lipnju  ostvareno 30 posto  manje noćenja u odnosu na isto razdoblje lani.

Auto kamp ''Park Umag'' na dan 30. lipnja bilježi 16.000 noćenja manje nego lani na isti dan.

Očito je da bi trebalo poraditi na sinergiji između domicilnog stanovništva koje živi od turizma, Grada, Istraturista i Turističke zajednice.

(Tea GRGIĆ)

 

 

 


Podijeli: Facebook Twiter