Tu smo 3: Odlični fotografi i socrealističke replike

Prestavljanje zagrebačke galerije Greta
Prestavljanje zagrebačke galerije Greta

Danas na trećem izdanju manifestacije Tu smo 3, koju u Puli organizira Muzej suvremene umjetnosti Istre, protekao je u znaku predstavljanja sve afirmiranije zagrebačke galerije Greta koja djeluje oko godinu dana. Kako je rekao voditelj programa David Lušičić, premda djeluju relativno kratko i suočeni su s poteškoćama s kojima se bore i sve ostale galerije, nastoje ponuditi bogat i raznolik izložbeni program.

- Greta je bio naziv butika u čijem se prostoru nalazimo, inače vjerojatno ne bismo odabrali takav naziv, no moram reći da svi mi radimo s velikim entuzijazmom i da nam se to ime dopalo. Krenuli smo na neki način kao akcija na reakciju, a nastojimo i privući što više sponzora da bismo realizirali što više projekata, veli Lušičić.

Stvaralaštvo ove galerije potom je predstavljeno u prostoru  Matice hrvatskih iseljenika u Carrarinoj ulici. Tamo su svoje uratke predstavili: Marko Ercegović (Dubrovnik/Zagreb), Sandro Đukić, Sven Klobučar, Maja Marković, Natalija Škalić i Marko Tadić iz Zagreba, Marijana Miloš iz Rijeke i Slaven Tolj iz Dubrovnika.

Premda publika nije bila posebno brojna, bila je sastavljena od vrsnih poznavatelja likovne umjetnosti koji djeluju u zemlji i inozemstvu i koji su sa zanimanjem razgledavali izloške što pripadaju raznim segmentima likovno-umjetničkog izražavanja.

Marko Ercegović, primjerice, donosi uradak naslovljen "Kretanje, gledanje", gdje su prikazane fotografije performansa koji je izveo između Starigrada i Štaglinca.

Sinoć je otvorena fotografska izložba u pulskoj Gradskoj galeriji Motika na kojoj su se predstavili pulski, zagrebački i slovenski autori bila je uvertira velikoj međunarodnoj izložbi na kojoj sudjeluje više od 60 autora iz raznih zemalja koja je otvorena sinoć na prvom katu stare tiskare, u Muzeju suvremene umjetnosti Istre. U završnici sinoćnjeg drugog dana treće međunarodne izložbe vizualnih umjetnosti Tu smo 3 upriličen je i performans Damira Čargonje Čarlija, također u staroj tiskari. Publika, koju su uglavnom činili ljudi iz struke i ono malo znatiželjnika željnih kulturnih događanja, ponovno je oživila i drugi dan ove bijenalne manifestacije.

Puljani Hasan Adbelghani, Đani Celija, Slaven Radolović, Igor Zirojević u društvu Zagrepčana Ivana Posaveca i Mije Vesovića te slovenskog fotografa Tilena Žbone upriličili su vrlo dobru fotografsku izložbu u Motiki. Svaki se predstavio svojim estetskim pristupom radu, a koji je u konačnici rezultirao blic izložbom, iako različitih tematskih poveznica, vrlo snažnih fotografskih osobnosti.

Izložba u staroj tiskari objedinila je uglavnom domaće likovne umjetnike (slikari, konceptualni umjetnici, skulptori) među kojima su se našla i neka imena iz Malezije, Kine, Slovenije, Srbije i SAD-a. Međunarodna izložba revijalnog karaktera ponudila je na uvid u kojoj se domeni okvirno kreću suvremenici uglavnom vezani za ovo podneblje, a publika se mogla susresti s radovima širokog spektra - od klasičnog štafelajnog slikarstva, minijature, videoradova, skulpture i instalacije do eksperimentalne grafike i intervencija u prostoru.

Vrlo dobar koncept zagrebačkog skulptora Predraga Pavića na drugom katu tiskare predstavlja citat, odnosno replike socrealističkih skulptura u puno mekšem kiparskom materijalu, a koje nagurane i odbačene u mračnom i vlažnom prostoru tiskare poprimaju neki novi kontekst. Svakako se radi o skulptorskoj i konceptualnoj sekvenci koju publika prilikom posjeta odajama ovog pulskog bijenala ne bi smjela zanemariti.

Za kraj večeri riječki multimedijalac Damir Čargonja Čarli izveo je performas točenja piva odjeven u crne hlače, bijelu košulju s leptir-mašnom uz zvučnu instalaciju.

Projekcija zagrebačkog umjetnika Borisa Greinera koja se trebala održati ispred Arene zbog pljuska nije održana. (V. BEGIĆ, V. ŠILIPETAR; snimio Manuel ANGELINI)


Podijeli: Facebook Twiter