Izmjenom Zakona o prijevozu u cestovnom prometu lokalna samouprava dužna je dati dozvolu za obavljanje taksi prijevoza svakome kome državna uprava izda licencu. Pogodnosti novog zakona prva je odlucila iskoristiti rijecka tvrtka Taxi Cammeo, koja se namjerava proširiti na Osijek i Zagreb.
Konkurentni ce, smatraju, biti cijenom - svega 20 kuna stajat ce prijevoz na lokaciju udaljenu do pet kilometara. Najave da ce neka taksi tvrtka smanjiti cijenu usluga svaki bi gradanin docekao s oduševljenjem. No, u Puli je slicno tržišno nadmetanje prije koju godinu iznjedrilo nekoliko sukoba na prometnicama.
Tvrtka City Car jeftinije je prevozila putnike i bila konkurencija taksistima pa je došlo do trzavica. S druge strane, gradska uprava smatra da je tržišna utakmica poželjna i da bi Puli donijela boljitak u tom segmentu, iako još nije bilo zahtjeva za dozvolom.
- Mi cemo svakako poštivati zakonske odredbe i tu je sve jasno. Korist od toga prije svega bi imali naši gradani i turisti, kojima bi tako usluga bila jeftinija, a i njena bi kvaliteta bila bolja, kaže gradski procelnik Damir Prhat.
Cijena taksi prijevoza u Puli iznosi pocetnih 12 kuna, dok za svaki prijedeni kilometar treba doplatiti 7,5 kuna. Takvom racunicom ispada da bi vožnja na relaciji od pet kilometara iznosila gotovo 50 kuna ili dvostruko više od cijene koju je rijecka tvrtka obecala gradanima Osijeka i Zagreba.
No, kako za Pulu nema zahtjeva "izvana", trenutno je takva racunica tek hipotetska.
Ovakva promjena zakona nije pozitivno docekana u Sekciji taksi prijevoza Hrvatske obrtnicke komore. Premda je zakonskim izmjenama liberalizirano pružanje ove usluge, taksisti upozoravaju da EU-zemlje ipak imaju raznolik nacin organiziranja i poticanja kvalitete, a zakonske promjene ne donose se preko noci. Stoga su sada, tvrde taksisti, nelojalnoj konkurenciji širom otvorena vrata.
Ostaje da vidimo koliko ce gradani imati koristi od ovakvog tržišnog nadmetanja. Za Pulu je ono za sada tek na papiru.