Trošarine ce ugasiti malu brodogradnju

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Jedan od zakona kojima se pokušava spasiti državni proracun mogao bi uništiti znacajan dio hrvatske nauticke djelatnosti. Umjesto više novaca u državnoj blagajni, kako su zamislili kreatori zakona, on bi mogao donijeti više nezaposlenih. Nitko više nece kupovati plovila, ugasit ce se brodogradnja i uvoz. Izmjene zakona o trošarinama ovim rijecima komentiraju ljudi iz nautike, mali brodograditelji i trgovci plovilima.

Dosad se trošarina placala na plovila duža od osam metara i njezin je iznos bio u razumnim okvirima. Prošlotjednim izmjenama Zakona o posebnim porezima na osobne automobile, ostala motorna vozila, plovila i zrakoplove, plovila i zrakoplovi izjednaceni su s automobilima. Trošarina se placa za svako plovilo, bez obzira na njegovu velicinu, snagu motora i vrijednost. Kriteriji placanja su jedinstveni. Poreznu osnovicu cini prodajna cijena bez PDV-a, odnosno carinska vrijednost uvecana za iznos carine za uvezene osobne automobile, motocikle, plovila i zrakoplove. Gornja granica je 500 tisuca kuna za koju je stopa posebnog poreza 177.500 kuna uz dodatnih 63 posto na iznos iznad 500 tisuca.

- Ako nekoliko brodova bude spasilo Hrvatsku, svi cemo potpisati takav zakon, ja prvi, istice Nevio Sokolic, direktor tvrtke Yachting Pivatus iz Pule, hrvatski zastupnik Ferretti Grupe, jednog od vodecih svjetskih graditelja jahti.

- Tko ce za brod kojemu je cijena milijun eura platiti još više od 60 posto trošarine? Ljudi ce kupovati brodove i registrirati ih u inozemstvu, pocet ce se prazniti naše marine. Koliko je samo naša država izgubila na carteru, a sada ponavljamo istu grešku. Ovo je naša sramota. Pustimo ljude da rade i žive, apelira Sokolic.


Podijeli: Facebook Twiter