Izložba radova Branke Cvjetičanin, Gorana Trbuljaka i Ivana Posavca pod nazivom "Topografije sopstva" otvorena je sinoć u pulskoj galeriji Makina.
Multimedijalna umjetnica Branka Cvjetičanin (Zagreb, 1969.) predstavlja se interaktivnim radom "Ona govori povijest (She-story)", koji se sastoji od videorada koji prikazuje Krbavsko polje u različitim godišnjim dobima, fototapeta s prizorom Krbavskog polja velikih dimenzija i majica s natpisom "I love" i nazivima deset država kojima je to područje pripadalo. Umjetnica se Krbavskom polju, kako navodi autorica izložbe i kustosica Anita Zlomislić, vraća kao arhetipskom izvorištu koje u cvjetnim livadama nosi Arkadiju, ali i skriva stoljećima nataložene kosti predaka stradalih u ratnim olujama, od Krbavske bitke 1493. do posljednjih ratova.
Ratne traume sublimira u nanizanim ličkim rakijama, u radu pod nazivom "Opaka, Ljuta i Zla". Pritom autorica ukazuje da rat nije osobna povijest agresora i žrtve, već pomahnitali čin ljudske destrukcije.
Autorica u seriji "Muzej haljina" izlaže majčine haljine modernističkog kroja iz 60-ih godina prošlog stoljeća, kao uporište za nadilaženje patrijarhalnog društvenog okvira i kolektivne memorije u kojoj je dominantan muški povijesni narativ.
Fotografsku priču Ivana Posavca (jednog od snimatelja čuvenog performansa Toma Gotovca 1981. "Zagreb, volim te") čine dva motiva: stabla hrasta obrezanih grana (kao simbol plodnosti oduzete svetosti) i baterije Croatia (s likom žene u posavskoj narodnoj nošnji) koje su posljednjih sto godina bile uobičajeni kućni inventar hrvatskih domova, ali i poznati izvozni brend; 1935. Grand prix na izložbi elektroopreme u Bruxellesu. Kroz Posavčev objektiv, veli kustosica Zlomislić, događa se prepoznavanje marginalija iz svakodnevice kao bitnih uporišta sopstva.
Slike na platnu Gorana Trbuljaka, istaknutog konceptualnog umjetnika s čestim humorističnim, ironičnim i kritički intoniranim pristupom temama, izrađene su posebnom tehnikom slikanja koju je otkrio sam autor i koju naziva "torbuljak slike". Slike čine cjelinu s koferima (diptih), u kojima su tehnikom ukapavanja i nastali radovi. Izložba u Makini može se pogledati do 20. studenoga. (Z. ANGELESKI, snimio D. MEMEDOVIĆ)