Trojac troši po 100 tisuca dnevno

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Velike, snažne i bogate stranke, HDZ i SDP, koje sa svojom mašinerijom i logistickom infrastrukturom na terenu krecu u utrku za Pantovcak, prema procjenama politickih analiticara, najjaci su aduti predsjednickih kandidata Andrije Hebranga i Ive Josipovica, no vec prvi dani službene predizborne kampanje pokazali su zanimljiv fenomen: izborne lisnice nezavisnih kandidata ocito su znatno "nabijenije" od onih stranackih uzdanica.

U bitku za birace putem izuzetno skupih TV i radijskih spotova trojac nezavisnih kandidata - Milan Bandic, Nadan Vidoševic i Dragan Primorac - krenuo je punom parom vec od prvoga dana pa se njihovi spotovi vec, po više puta na dan, vrte na televizijskim programima triju nacionalnih televizija - HTV-u, RTL-u i Novoj TV. Istovremeno, nitko od kandidata najvecih parlamentarnih stranaka, Hebrang, Josipovic, Pusic, u televizijsko oglašavanje nije krenuo.

Cijena sekunde TV reklame na nacionalnim televizijama, ovisno o terminu u kojem se emitira, krece se od 300 kuna, u ranim jutarnjim satima, do 1.900 kuna u "prime timeu" - vremenu od 18 do 21 sat, te neposredno prije središnjih informativnih emisija. Sve televizije odobrile su, medutim, 50 posto popusta predsjednickim kandidatima.

Emitiranje TV spota od tridesetak sekundi na HTV-u, primjerice, a udarni Bandicevi i Vidoševicevi spotovi traju upravo toliko, stoji oko 6.000 kuna u prijepodnevnim satima, 21 tisucu kuna u "prime timeu" te 39 tisuca kuna u vremenu od 19.50 do 20.05 sati. Nezavisni trojac Vidoševic-Bandic-Primorac, uglavnom, vec sada emitira dva do tri spota na HTV-u u prijepodnevnim jeftinijim terminima te još toliko u udarnim terminima prije i poslije Dnevnika. Na komercijalnim televizijama Novoj TV i RTL-u spotovi su im zasad nešto rjedi, ali takoder svakodnevni.

Jednostavna racunica pokazuje da trošak emitiranja premašuje 50 tisuca kuna, a ako se tome doda još i spot u udarnom terminu neposredno nakon Dnevnika, vrijedan cetrdesetak tisuca kuna, jasno je da neki od nezavisnih kandidata vec sada troše i do 100 tisuca kuna dnevno na TV spotove. Nastave li ovim tempom, svaki od nezavisnih kandidata potrošit ce minimalno dva i pol milijuna kuna samo na TV oglase, dakle bez svih ostalih troškova kampanje.


Podijeli: Facebook Twiter