Trogirsko brodogradilište prodaje se Koncaru

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

 Vlada je na današnjoj sjednici odlucila trogirsko brodogradilište prodati tvrtki Kermas energija poduzetnika Danka Koncara, jer je njegovu ponudu ocijenila boljom od ponude tvrtke More Trogir.

Na temelju prijedloga Vladine komisije, prihvacena je Koncarova ponuda za kupnju 1.177.014 dionica Brodotrogira, a prvi potpredsjednik Vlade i ministar gospodarstva Radimir Cacic istaknuo je da su oba ponuditelja dala kvalitetna korporativna jamstva u iznosu od 70 i 75 milijuna kuna.

More Trogir poduzetnika Slobodana Ljubicica nudio je izgradnju novog sadržaja i djelatnosti koje su najprimjerenije lokaciji trogirskog brodogradilišta, a nakon završetka projekta bilo bi novozaposleno najmanje tisucu ljudi. Ulaganja bi u prvih pet godina iznosila 260 milijuna eura, dok bi konacna ulaganja dosegnula 580 milijuna eura.

Što se tice Kermas energije, radi se o transformiranoj ponudi Koncarovih Jadranskih ulaganja iz prethodnog pokušaja privatizacije koja se više orijentira na proces nove brodogradnje. Sadašnji broj od 1239 radnika smanjio bi se tijekom ove godine za 239 radnika, a u iducih pet godina za još 105 radnika. U brodogradnji bi se pretežno zadržao najveci broj ljudi, ali ide se i u turisticku ponudu - marinu, servisnu bazu i poslovno-turisticku zonu.

Cacic je ocijenio kako je Ljubicicev projekt "više developerski", a Koncarov "više industrijski". Osobno mi je bliži developerski projekt, kazao je, ali komisija je odlucila drugacije, jer Koncarova ponuda znacajnije predvida zadržavanje brodogradevne djelatnosti.

Premijer Zoran Milanovic istaknuo je kako je prijedlog komisije jedno, a politicka odluka Vlade drugo. "Bez obzira na afinitete, odlucili smo se za prijedlog koji jamci zadržavanje industrijske proizvodnje, uglavnom proizvodnje brodova", rekao je.

Pohvalio je Cacica i njegove suradnike koji pola godine, pod pritiskom vremena, ekonomske i financijske krize i obaveza preuzetih pred EU, pokušavaju naci rješenje za brodogradnju, što nitko u zadnjih 20 godina nije ozbiljnije pokušao napraviti. Vremena za cekanje nema, a stvari zasad cak izgledaju preružicasto. Buducnost je teška i neizvjesna, tako da nove vlasnike brodogradilišta ceka velika borba za opstanak na tržištu, ocijenio je Milanovic. (Hina)


Podijeli: Facebook Twiter