Pulski ogranak stranke Održivi razvoj Hrvatske OraH održao je večeras u Galeriji Cvajner tribinu pod nazivom "Kultura političkog komuniciranja na kojoj je u ulozi moderatorice sudjelovala članica predsjedništva OraH-a za regiju Zapad ujedno i kandidatkinja stranke za EU parlament Marina Biti, politologinja i novinarka Sniježana Matejčić, sociolog Željko Marković i povjerenica pulskog ogranka stranke Dragica Pršo.
Zadovoljava li nas kultura političkog komuniciranja u Hrvatskoj te koji su pravi, a koji skriveni ciljevi političke komunikacije, što nam sve političari poručuju riječima, a što govorom tijela, što je spin i kako ga prepoznati, samo su neka od pitanja na koje su u interkaciji s publikom odgovarali sudionici.
Iz rasprave se može zaključiti kako je kultura političkog komuniciranja u čitavoj Hrvatskoj pa i u Istri na najnižim razinama te da je gotovo nema, a najveću odgovornost snose kontrolirani i zavisni mediji, političke elite, ali i građani koji slijepo počinju vjerovati u ono što im se svakodnevno plasira.
"U današnje je vrijeme politička komunikacija lišena je svake argumentacije", smatra Sniježana Matejčić, kazavši da između javnog i privatnog komuniciranja nema dijaloga. Po njenom mišljenju, živimo u društvu u kojem je javna komunikacija potpuno lišena sadržaja, a navela je i primjer jednog političara koji je javno izjavio "da svatko u svom domu može misliti što hoće, ali da mora paziti što govori u javnosti"
- I to je čovjek koji bi mogao voditi ovu državu, upozorila je Matejčić.
Koliko mediji kreiraju iskrivljenu sliku pojedinih događaja ili projekata koje političari žele plasirati kao jedino prihvatljivo rješenje, komentirala je Dragica Pršo, rekavši da se tu otvara Pandorina kutija.
"Mediji moraju biti posrednici u javnoj komunikaciji s građanstvom i moraju snositi punu odgovornost jer u protivnom to nisu mediji, a novinari nisu novinari, kazala je Pršo.
O konkretnim primjerima gdje je potpuno zakazala kultura političke komunikacije i gdje su vlasti putem spinova i iskrivljene slike u javnosti manipulirane građanima, govorio je Željko Marković. Spomenuo je primjer Muzila gdje pulska vlast sustavno ignorira mišljenje javnosti, vrijeđanje konzervatora koje je svojevremeno bivši župan Ivan Jakovčić nazvao mafijom u kulturi, štrajk u Herculanei kada je pulski gradonačelnik na ulicama čistio snijeg i famozni projekt Pula Non Stop koji je smišljen ad hoc pred izbore, a potom je neslavno propao.
- Politička komunikacija ima za cilj eutanazirati i potpuno umrtviti svaki politički potencijal zajednice, a jedino što građanima preostaje jest da svake četiri godine izlaze na izbore. Poanta je umrtviti naš politički, građanski, osobni i grupni angažman i sve se to čini kroz kontrolirane medije, kadroviranja i uspostavu kulturne hegemonije, rekao je Marković i naglasio da moć imaju samo građani, iako političke elite uporno žele prikazati da je upravo sva moć u njihovim rukama i da je oko ključnih projekata, poput Muzila, postignut konsenzus.
Kao primjer manipulativne političke komunikacije naveo je IDS- ovu kampanju "Ja sam Istrijan" kada se pod okriljem Istrijanstva regrutiralo birače i vršila svojevrsna homogenizacija stranke i čitave zajednice. (D. BAŠIĆ-PALKOVIĆ)