Je li rock 'n' roll živ pokušali su dokučiti sudionici tribine u Dnevnom boravku Rojca koju je moderirao Vedran Unukić. "Je. Ali kako koji segment scene gledamo. Rock i njegove podvrste jesu", dobio je odmah na početku odgovor od Sale Verude, osnivača KUD Idijota. On se potom upustio u povijesnu analizu, počevši od 1945. i kraja Drugog svjetskog rata, preko 70-ih do početka 90-ih.
- Najtiražniji izvođači su bili iz zabavne i narodne muzike, ona je uvijek bila tiražnija od rocka. Imamo zabludu da je rock nešto bitno, ali narodnjaci su uvijek dominirali, kazao je Veruda povezavši korijene techna s disko scenom i njenim nasljeđem.
Koncertni promotor i basist grupe Fakofbolan Davor Uljanić misli da su klubovi izgubili smjer. Sjetio se kako su on i kolege 90-ih "okupirali" tvrđavu Casoni Vecchi i započeli festival Monteparadiso. Kaže da su punkeri napravili punkerske klubove, metalci metalske, a onda je 2000-ih došao kapitalizam, kada su klubovi počeli miješati stilove da bi preživjeli. - Sve navike kapitalizma smo prihvatili, a ništa nismo naučili. Mladi slušaju narodnjake, a koncert Hladnog piva počinje u 23 sata, kaže Uljanić i to je prekasno pa je sugerirao da se rade matineje prisjetivši se programa "Jušto u podne" kroz koji se publika također razvijala.
Glazbeni producent Edi Cukerić drži da bendovi danas više nemaju kvalitetu, jer da imaju onda bi se našao i klub za njih, tim više što bendovi nikada nisu imali ovakve uvjete za probe. Kako kaže, "nama je prelijepo" pa nitko više ne brine o kvaliteti. - Nema čega nema, samo pulski bendovi muku muče s interesom publike, uzvratio je Veruda koji kaže i da je vlasnicima kafića i klubova važno samo da ljudi dođu i piju jer se mora stvarati neki prihod te drži i da besplatni koncerti dugoročno nisu dobri.
Da Puli ipak nečeg nedostaje, zaključio je Cukerić, a to je pravi koncertni i uz to multifunkcionalni prostor poput Šiške u Ljubljani, te predložio da se takvo mjesto u Puli otvori u bivšem kinu Beograd. (M. RADIĆ)