Tri rotora i oborinski kolektor na Vodnjanskoj

Vodnjanska nakon kiše (Arhiva, D. Štifanić)
Vodnjanska nakon kiše (Arhiva, D. Štifanić)

Jaka kiša koja je u noći sa srijede na četvrtak potopila Pulu po tko zna koji put je aktualizirala problem oborinske odvodnje. O oborinskoj odvodnji bilo je riječi i na zboru građana na Velom Vrhu na kojem je građanima i vijeću prezentirano idejno rješenje rekonstrukcije Vodnjanske ceste.

- Da bi se izbjegle ovakve i slične situacije u budućnosti, uz obalni kolektor kojim će se riješiti neugodni mirisi na pulskoj rivi i očistiti zaljev, izgrađuje se oborinska kanalizacija što bi dugoročno trebalo dovesti do rješenja problema plavljenja pojedinih gradskih četvrti, rekao je direktor Herculanee Igor Stari nakon prekjučerašnje poplave.

Dodao je da je u tijeku projektiranje šijanskog kolektora od budućeg novog rotora do Splitske ulice, gdje će se osim fekalne kanalizacije graditi i oborinska te riješiti plavljenje tog dijela grada.

S druge strane, nastavio je, već su pripremljeni projekti i ishodovane dozvole za gradnju oborinskog kanala Valdebek - Dolinka - more (zaljev Veruda) kojim će se izvršiti preusmjeravanje kanala Pragrande izvan grada prema zaljevu Veruda i time osloboditi dio kanala u samom središtu od viška vode.

- Ključno je nastaviti izgradnju kolektora Pragrande - Dolinka koji će svu vodu usmjeravati na kanal Dolinka, zatim izgradnju šijanskog kolektora na čijem projektiranju intenzivno radimo s Hrvatskim vodama, a treći veliki zahvat je izgradnja kolektora i odvodnje na Vodnjanskoj cesti. Tek to bi trebalo riješiti plavljenje Pule jer sustav odvodnje treba sagledati cjelovito, dok se za sada još uvijek gradi parcijalno i to ne može trenutno riješiti problem velike količine vode, ustvrdio je pročelnik za komunalni sustav i imovinu Damir Prhat.

Građanima Velog Vrha prezentirao je idejno rješenje rekonstrukcije Vodnjanske ceste što bi dijelom trebalo pridonijeti manjem plavljenju tog dijela grada. Prhat je okupljenima najprije iznio "povijest bolesti" rekonstrukcije Vodnjanske za koju je još 2007. godine bila izdana lokacijska dozvola, no, kako je rekao, zaškripalo je rješavanje imovinskopravnih odnosa jer je po prvom rješenju cesta trebala biti puno šira i znatno je ulazila u nekretnine vlasnika uz prometnicu. To se na koncu pokazalo nepremostivim problemom te je s investitorom HAC-om dogovoreno drugo rješenje. Prhat je pojasnio da se radi o državnoj cesti, no da će Grad izraditi idejno rješenje u kojem će uzeti u obzir mišljenja i određeni zahtjevi građana.

Rekao je da će Vodnjanska biti šira za oko tri metra sa svake strane, izgradit će se ondje tri kružna toka, i to na raskrižju s Fažanskom, kod Valdenage te kod naselja Rubani, kao i javna rasvjeta i tri autobusna stajališta, a planira se i biciklistička staza. Gradit će se i nova oborinska odvodnja koja bi trebala riješiti problem plavljenja tog dijela grada i naselja.

- Ono što većinu građana muči koji žive u blizini Vodnjanske i o čemu je bilo najviše upita su priključne prometnice i prilazi na Vodnjanskoj. Taj će se problem morati posebno razmatrati jer od trenutno 37 priključaka samo ih je 15-ak legalno i ima suglasnost, rekao je Prhat te pozvao ostale koji nemaju suglasnost da zahtjev za legalizaciju što prije pošalju u HAC da bi se ti priključci imali u vidu prilikom rekonstrukcije. (Sandra ZRINIĆ TERLEVIĆ, Nera SOFTIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter