Tri i pol milijuna kuna da bi Hrvati jeli ribu

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

"Riba Hrvatske - jedi što vrijedi" naziv je projekta za marketinšku promociju proizvoda domaceg ribarstva, s konacnim ciljem povecanja godišnje potrošnje ribe po glavi stanovnika koja je u nas daleko ispod europskog prosjeka.

Projekt, koji je predstavljen u ponedjeljak u Ministarstvu poljoprivrede, ribarstva i ruralnog razvoja i u kojem participiraju i HGK, HOK, Ministarstvo turizma, Koordinacija ribarskih zadruga, zacrtan je na tri godine. Vlada je u tu svrhu odobrila tri i pol milijuna kuna, a prvi korak na trogodišnjem putu dogodit ce se u cetvrtak u Zagrebu na Trgu bana Jelacica gdje ce se, na 13 štandova, nuditi svakovrsne riblje delicije.

Koliko je projekt ovakve vrste odavna potreban svjedoci i podatak da je u Hrvatskoj potrošnja ribe po glavi stanovnika u godinu dana osam do devet kilograma. Svjetski prosjek je 17 kilograma, Francuzi se mogu pohvaliti s 33 kilograma, Španjolci pojedu 55 kilograma, a Islandani 90 kilograma!

- To je neoprostivo i nedopustivo. Nadamo se da ce rezultat toga, nakon tri godine provedbe programa, biti veca potrošnja, kazao je Tonci Božanic, državni tajnik za ribarstvo u Ministarstvu poljoprivrede.

Ljubomir Kucic, savjetnik predsjednika HGK za pomorstvo, ribarstvo i otoke, naglasio je da je ribarstvo grana od nacionalnog znacaja koja zaslužuje skrb države. Sto tisuca tona ribe naš je godišnji ulov, 70 posto ode u izvoz, a 40 do 50 tisuca tona od ukupnog ulova cini mala plava riba, ona koja je, podsjeca Kucic, najzdravija.

- Slogan može biti i "mala plava stvar je prava". Ne treba pri tom zaboraviti da je srdela jedini živi, obnovljivi resurs kojeg imamo dovoljno, uz hrvatske šume. Sve ostalo je na granici eksploatacije, istaknuo je Kucic.

Na upit zašto ovakva akcija nije pokrenuta prije, vec sada u osvit izbora, Božanic je kazao da je inicijativa krenula pocetkom godine. Tražila su se sredstva, razgovaralo s partnerima, a i nije to akcija koja traje, dan, mjesec ili godinu, kazao je Božanic ne nalazeci u tajmingu ništa sporno. A planova vezanih uz projekt je podosta, primjerice educirati djecu o hranjivosti ribe u vrticima i školama. Pace, za projekta ce se pokušati oživjeti i prije koju godinu propali pokušaj da se od srdele ucini naš, kvalitetan, zdrav "fast food" zvan srdela snack. (S. PAVIC/NL)


Podijeli: Facebook Twiter