Iako ce prvi službeni rezultati o prosinackom, predblagdanskom šopingu biti poznati najranije u sijecnju ili veljaci, procjene samih trgovaca kažu da se ovog prosinca kupovalo u prosjeku deset posto manje negoli tijekom istog mjeseca lani. Neki su, poput trgovine tekstilom i opremom za kucanstvo, kažu, zabilježili i 15, do cak 20 posto lošije rezultate negoli u lanjskom prosincu, dok trgovina prehranom, napominju trgovci, bilježi iste prodajne rezultate. Jesti se, zakljucuju trgovci, naprosto mora, i zato je blagdanski stol ovoga Božica bio nalik prošlogodišnjem, dok su pokloni pod borom, ocito, bili skromniji.
Pad prometa od deset do 15 posto u prosincu trgovci su najavljivali i uoci Božica, dok su iz Hrvatske gospodarske komore porucivali kako optimisticnijim prognozama potrošnju treba poticati. Najavljivali su, istovremeno, pad ukupne potrošnje u prosincu za desetak posto, što ukljucuje i skijaške aranžmane, potrošnju u restoranima i slicno.
Kako su mnogobrojni zbog krize odustali od skijanja i odlazaka u restorane, procjenjuje se da prosinacka potrošnja nece premašiti deset milijardi kuna. To je za deset posto manje nego lani, i prvi pad prosinacke potrošnje dosad, jer se svakog prosinca trošila milijarda do cak 1,2 milijarde kuna više nego godinu dana prije. Lanjskog je prosinca ukupno potrošeno oko 11 milijardi kuna.
U HGK-u, neslužbeno, napominju kako nade još uvijek ima i za ovogodišnji prosinac, jer se, vec tradicionalno, uoci Nove godine zbog vecih sniženja kupuje više tekstila, a i prehrambene trgovine, ponovno, ocekuju redove na blagajnama.