Trgovanje odjećom profesija je mog života i svojevrsna umjetnost

Rt Stil je prepoznatljiv po ukusno uređenim izlozima (N. LAZAREVIĆ)
Rt Stil je prepoznatljiv po ukusno uređenim izlozima (N. LAZAREVIĆ)

Početkom ovog tjedna pulski trgovac Drago Rupčić obilježio je točno pola stoljeća uspješnog rada svojeg butika muške odjeće i modnih dodataka "Rt Stil" uvijek u istom prostoru u strogom centru grada, što u ovim vremenima predstavlja svojevrsni kuriozitet. Međutim, generacijama kupaca iz cijele Istre dobro su poznata četiri izloga na početku Flanatičke ulice, redovito uređivana s posebnom pažnjom, smislom za sklad i lijepo.

Profesija kao umjetnost

A unutra - decentan ambijent s izborom pomno biranih odijela, nevjerojatnih šestotinjak košulja i petstotinjak kravata u paleti klasičnih i trendovskih boja, s vremenom nadopunjen pojasevima, torbama, novčanicima te hrvatskim cipelama iz Duge Rese, ali i accessoriesima za nešto originalnije prohtjeve, poput dugmadi za manšete, tregera i leptir mašni. Sve ovdje svjedoči da su muškarci daleko dogurali od praiskonskog smokvinog lista te da odijelo, ma koliko to neki negirali, ipak čini čovjeka.

- Trgovanje odjećom i modnim dodacima profesija je mog života i svojevrsna umjetnost. Već sam s 14 ili 15 godina znao da se time želim baviti. Možda zato što su trgovci koje sam poznavao uvijek bili lijepo odjeveni. Jednostavno sam uživao odlaziti u kupnju i promatrati taj pristup znalaca, "stilista u malom" čiji je posao usrećiti kupce. Zadovoljan klijent je u središtu svega, a na vama je da pogodite njegov ukus i afinitete te da ga ljubazno i diskretno savjetuje. Time se bavim već 50 godina i mogu vam reći da me i dalje najviše raduje kad nam se ljudi vraćaju i opisuju koliko su komplimenata dobili u našim odijelima, košuljama i kravatama, gotovo u dahu ispričao nam je Rupčić.

Uz tvrdnju da to nije djelatnost koja donosi brzu i veliku zaradu, pokazao nam je priznanje Hrvatske gospodarske komore za 20-godišnje uspješno poslovanje i doprinos hrvatskom gospodarstvu te Zlatnu kunu iz 90-tih za najuspješnije malo trgovačko društvo. Tu su i nagrade i pohvale Turističke zajednice za izloge koje aranžira profesionalac iz Rijeke.

U ovom je prostoru od 65 četvornih metara, unajmljenih od Grada Pule, počeo raditi daleke 1966., u tadašnjem Rijeka tekstilu, a kad je taj trgovački div prije 22 godine ponudio djelatnicima da preuzmu trgovine, pokrenuo je privatnu firmu.

- Bio sam doista sretan u Rijeka tekstilu i maksimalno sam se želio usavršiti u svojoj struci, pa sam nakon trgovačke škole završio školu za trgovinske poslovođe i diplomirao komercijalni smjer na višoj ekonomskoj školi. Nisam ni sanjao da ću jednog dana samostalno raditi! Dogodilo se to gotovo preko noći, a usprkos činjenici da nije uvijek bilo lako, ni jednog jedinog dana nisam požalio zbog svoje odluke. I danas bih se odlučio za trgovinu i ponovio sve ono što sam učinio. Ovaj vam posao omogućuje neposrednu komunikaciju s najrazličitijim ljudima od kojih možete puno toga naučiti, kaže naš sugovornik.

Kako je objasnio, ulaskom u privatne vode odlučio se zadržati visoku kvalitetu kakvu je njegovao Rijeka tekstil.

- Naši su kupci na to navikli i to prepoznaju. Imaju razvijenu modnu estetiku i znaju što su vrhunski materijali, stil i dizajn. Nekad je tu bila muška i ženska odjeća renomiranih proizvođača poput DTR-a, Mure, Lisce i Jockeya. Dobro se sjećam da smo 1972. u maloj količini uvezli kupaće kostime Nina Ricci iz Pariza. Za jednog od njih je tadašnja prodavačica u Puljanki trebala izdvojiti cijelu mjesečnu plaću. Pa ipak smo ih sve prodali. Danas nudimo ono što je u našem okruženju teže pronaći - mušku odjeću za elegantnu, poslovnu klijentelu te za ceremonije i posebne prigode poput vjenčanja i promocija. Surađujemo s tvrtkama zvučnih imena i dugogodišnjeg iskustva poput njemačkog Olympa, pariškog Pierra Cardina, naše Croate, Kotke iz Krapine i Siscije - Brijuni. Poznati smo po iznimnim majicama "filo di scozia", dok u vrijeme maturalnih zabava redovito nabavljamo i kvalitetna njemačka mladenačka odijela s cijenom ispod tisuću kuna, objasnio je te dodao da se posljednjih godinu dana polako povukao u drugi plan, prepuštajući posao sinu Antoniju, siguran da ga ostavlja u dobrim rukama.

Što se danas nosi?

Što se aktualnih trendova tiče, Drago Rupčić kaže da je vrijeme kraćih sakoa i hlača bez faldi i sa suženim donjim dijelom. Prisutne su siva i nekad nezamislive boje, poput električno plave za odijela te lavande za košulje, pistachija za majice i ljubičaste za kravate, kao i pruge i kockice. (Kristina FLEGAR)


Podijeli: Facebook Twiter