Početkom ovog tjedna pulski trgovac Drago Rupčić obilježio je točno pola stoljeća uspješnog rada svojeg butika muške odjeće i modnih dodataka "Rt Stil" uvijek u istom prostoru u strogom centru grada, što u ovim vremenima predstavlja svojevrsni kuriozitet. Međutim, generacijama kupaca iz cijele Istre dobro su poznata četiri izloga na početku Flanatičke ulice, redovito uređivana s posebnom pažnjom, smislom za sklad i lijepo.
Profesija kao umjetnost
A unutra - decentan ambijent s izborom pomno biranih odijela, nevjerojatnih šestotinjak košulja i petstotinjak kravata u paleti klasičnih i trendovskih boja, s vremenom nadopunjen pojasevima, torbama, novčanicima te hrvatskim cipelama iz Duge Rese, ali i accessoriesima za nešto originalnije prohtjeve, poput dugmadi za manšete, tregera i leptir mašni. Sve ovdje svjedoči da su muškarci daleko dogurali od praiskonskog smokvinog lista te da odijelo, ma koliko to neki negirali, ipak čini čovjeka.
- Trgovanje odjećom i modnim dodacima profesija je mog života i svojevrsna umjetnost. Već sam s 14 ili 15 godina znao da se time želim baviti. Možda zato što su trgovci koje sam poznavao uvijek bili lijepo odjeveni. Jednostavno sam uživao odlaziti u kupnju i promatrati taj pristup znalaca, "stilista u malom" čiji je posao usrećiti kupce. Zadovoljan klijent je u središtu svega, a na vama je da pogodite njegov ukus i afinitete te da ga ljubazno i diskretno savjetuje. Time se bavim već 50 godina i mogu vam reći da me i dalje najviše raduje kad nam se ljudi vraćaju i opisuju koliko su komplimenata dobili u našim odijelima, košuljama i kravatama, gotovo u dahu ispričao nam je Rupčić.
Uz tvrdnju da to nije djelatnost koja donosi brzu i veliku zaradu, pokazao nam je priznanje Hrvatske gospodarske komore za 20-godišnje uspješno poslovanje i doprinos hrvatskom gospodarstvu te Zlatnu kunu iz 90-tih za najuspješnije malo trgovačko društvo. Tu su i nagrade i pohvale Turističke zajednice za izloge koje aranžira profesionalac iz Rijeke.
U ovom je prostoru od 65 četvornih metara, unajmljenih od Grada Pule, počeo raditi daleke 1966., u tadašnjem Rijeka tekstilu, a kad je taj trgovački div prije 22 godine ponudio djelatnicima da preuzmu trgovine, pokrenuo je privatnu firmu.
- Bio sam doista sretan u Rijeka tekstilu i maksimalno sam se želio usavršiti u svojoj struci, pa sam nakon trgovačke škole završio školu za trgovinske poslovođe i diplomirao komercijalni smjer na višoj ekonomskoj školi. Nisam ni sanjao da ću jednog dana samostalno raditi! Dogodilo se to gotovo preko noći, a usprkos činjenici da nije uvijek bilo lako, ni jednog jedinog dana nisam požalio zbog svoje odluke. I danas bih se odlučio za trgovinu i ponovio sve ono što sam učinio. Ovaj vam posao omogućuje neposrednu komunikaciju s najrazličitijim ljudima od kojih možete puno toga naučiti, kaže naš sugovornik.
Kako je objasnio, ulaskom u privatne vode odlučio se zadržati visoku kvalitetu kakvu je njegovao Rijeka tekstil.
- Naši su kupci na to navikli i to prepoznaju. Imaju razvijenu modnu estetiku i znaju što su vrhunski materijali, stil i dizajn. Nekad je tu bila muška i ženska odjeća renomiranih proizvođača poput DTR-a, Mure, Lisce i Jockeya. Dobro se sjećam da smo 1972. u maloj količini uvezli kupaće kostime Nina Ricci iz Pariza. Za jednog od njih je tadašnja prodavačica u Puljanki trebala izdvojiti cijelu mjesečnu plaću. Pa ipak smo ih sve prodali. Danas nudimo ono što je u našem okruženju teže pronaći - mušku odjeću za elegantnu, poslovnu klijentelu te za ceremonije i posebne prigode poput vjenčanja i promocija. Surađujemo s tvrtkama zvučnih imena i dugogodišnjeg iskustva poput njemačkog Olympa, pariškog Pierra Cardina, naše Croate, Kotke iz Krapine i Siscije - Brijuni. Poznati smo po iznimnim majicama "filo di scozia", dok u vrijeme maturalnih zabava redovito nabavljamo i kvalitetna njemačka mladenačka odijela s cijenom ispod tisuću kuna, objasnio je te dodao da se posljednjih godinu dana polako povukao u drugi plan, prepuštajući posao sinu Antoniju, siguran da ga ostavlja u dobrim rukama.
Što se danas nosi?
Što se aktualnih trendova tiče, Drago Rupčić kaže da je vrijeme kraćih sakoa i hlača bez faldi i sa suženim donjim dijelom. Prisutne su siva i nekad nezamislive boje, poput električno plave za odijela te lavande za košulje, pistachija za majice i ljubičaste za kravate, kao i pruge i kockice. (Kristina FLEGAR)