Tražit će ocjenu ustavnosti zdravstvenog odgoja

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Nešto više od 600 roditelja s područja cijele Hrvatske će pred Ustavnim sudom pokrenuti prijedlog za ocjenu ustavnosti nastavnog plana i programa zdravstvenog odgoja u osnovnim i srednjim školama, najavljeno je danas na konferenciji za novinare koju su roditelji organizirali ispred zgrade splitskog kazališta.

Pozivajući se na pravo prvenstva roditelja u odgoju djece, koju im priznaje Opća deklaracija UN-a o ljudskim pravima, Europska konvencija za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda te Ustav RH, istaknuli su da nisu spremni "nikome priznati vlast da nad njihovom djecom provodi nedopuštenu indoktrinaciju".

"Zdravstveni odgoj koji uključuje i spolni odgoj i do sada se učio u hrvatskim školama, a novim zdravstvenim odgojem se u škole ne uvode novi sadržaji nego se postojeći ideologiziraju u skladu sa svjetonazorom aktualnog ministra. Smatramo da su do sada poučavani sadržaji svjetonazorski neutralni i do sada nisu stvarali prijepore", kazao je predstavnik roditelja potpisnika prijedloga Teo Klarić.

Zastupnik roditelja, porečki odvjetnik Dario Čehić, rekao je: "Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta se izruguje s primjedbama roditelja sadržanim u 564 pisana priloga iz odgojno-obrazovnih ustanova, ali i 1967 priloga od predstavnika zainteresirane javnosti. Njihovo je povjerenstvo tobože sve to mnoštvo priloga pročitalo za svega šest tjedana, te ih uspjelo sažeti u svega devet rečenica."

Profesor splitskog Medicinskog fakulteta Ivica Grković smatra da se radi o neznanstvenom pristupu koji se koristi u političke svrhe. "Cijeli koncept rodne ideologije je potpuno neznanstven, a kao znanstvenik osjećam potrebu da protiv toga dignem glas i da se čuje istina. Ovdje se radi o političkom manifestu", rekao je.

Profesorica u splitskoj gimnaziji Danijela Visković Veršić smatra da se pod krinkom zdravlja djece uvodi jako opasan program za mlade. Kazavši da razrednici trebaju na satovima razredne zajednice držati nastavu iz zdravstvenog odgoja iako nemaju stručne kompetencije za takvo što, Visković Veršić je ocijenila kako i to govori da se ne radi o znanstvenom pristupu, nego o svaštarenju. Upozorila je da su ove školske godine za zdravstveni odgoj dobili priručnike u kojima su podaci u koliziji s udžbenicima iz biologije. "U priručniku za zdravstveni odgoj možete pročitati primjerice kako je religijsko shvaćanje da život započinje začećem, ali da postoje drugi ljudi koji drugačije razmišljaju, dok u udžbeniku iz biologije za treći razred stoji da život započinje začećem", kazala je prof. Visković Veršić. (Hina)


Podijeli: Facebook Twiter