Traži se novi umjetnički ravnatelj festivala

Još 161 dan do početka 64. Pule
Još 161 dan do početka 64. Pule

Ukida se tročlani Umjetnički savjet Pulskog filmskog festivala, a ponovno se uvodi funkcija umjetničkog ravnatelja, čiji će mandat trajati dvije godine, a ne tri, koliko je trajao članovima Umjetničkog savjeta.
 
Kao i u slučaju Savjeta, i Umjetničkog ravnatelja imenovat će i razrješavati ministar kulture. Suština je to izmjena Pravilnika o statusu i financiranju Pulskog filmskog festivala koje je 27. siječnja pokrenulo Ministarstvo kulture, otvorivši javnu raspravu odnosno dvotjedno e-savjetovanje sa zainteresiranom javnošću.
 
U kuloarima se kao izgledni kandidat za novog umjetničkog ravnatelja navodi Zlatko Vidačković, koji je tu funkciju na pulskom festivalu obnašao devet godina od 2005. do 2013. godine, no on se jučer na naš upit suzdržao od komentara na tu temu. Šanse Vidačkovića sigurno neće umanjiti činjenica da je blizak HDZ-u (bio je tajnik Odbora za kulturu HDZ-a do ostavke na predsjedničku dužnost glumice Anje Šovagović Despot), kao i činjenica da se ministrica kulture Nina Obuljen Koržinek, kako je i sama potvrdila u jednom intervjuu, prije nekoliko dana formalno učlanila u HDZ.
 
Zato je svoju kandidaturu za tu novu/staru funkciju u izjavi za naš list jučer potvrdio Hrvoje Pukšec, dosadašnji predsjednik Umjetničkog savjeta, a neslužbeno 
saznajemo da se kao mogući kandidati spominju i istaknuti filmski djelatnici Bruno Kragić, Diana Nenadić i Nikica Gilić.
 
Zlatko Vidačković: Nemam komentara
 
Sukladno izmjenama Pravilnika, koje će uskoro biti objavljeni u Narodnim novinama, ministrica kulture dr. sc. Nina Obuljen Koržinek umjetničkog će ravnatelja, kako je propisano, imenovati iz redova istaknutih filmskih stručnjaka na temelju javnoga poziva objavljenoga na mrežnim stranicama Ministarstva kulture.
 
Rok za imenovanje je 60 dana, ali zbog vremenske stiske i činjenice da je do početka 64. Pule preostalo nešto više od pet mjeseci (još 161 dan), za očekivati je da će ministrica imenovati novog umjetničkog ravnatelja vrlo brzo, već početkom ožujka. Postoji mogućnost, doduše mala, da se zbog cajtnota ne realizira natječaj, no dogodi li se i takva situacija, ministrica kulture vrlo vjerojatno će izravno, bez natječaja, imenovati umjetničkog ravnatelja. Tko god bio novi umjetnički ravnatelj, taj će se u izboru stranih filmova za 64. Pulu sigurno voditi programom Berlinalea, koji počinje za pet dana, a zatim i filmovima koji će se prijavljivati na Cannes, koji se održava u svibnju.
 
- Nemam komentara. To sam rekao svim medijima, jedino je što nam je jučer Zlatko Vidačković odgovorio na pitanje hoće li se prijaviti na natječaj za umjetničkog ravnatelja. 
Kada je 2013. godine odlazio s te funkcije, osvrćući se tada na svoje devetogodišnje umjetničko ravnanje Pulom, istaknuo je, među ostalim, povećanje broja gledatelja na više od 70 tisuća, to što je skandale zamijenio miran i stabilan razvoj festivala u svim segmentima, produljenje filmskog programa na 15 dana, uvođenje programa manjinskih koprodukcija te programa hrvatskog i europskog kratkog igranog filma, kao i to da su Pulu između ostalih posjetili slavni glumci Greta Scacchi, Christopher Lee i Ralph Fiennes te redatelj James Ivory, brojni europski selektori, novinari i kritičari.
 
Nakon njegova odlaska, u veljači 2014. tadašnja ministrica kulture Andrea Zlatar Violić imenovala je tročlani Umjetnički savjet, u kojem su bili Ivana Ivišić, dotadašnja voditeljica Odjela za promociju i plasman u HAVC-u, dotadašnji glasnogovornik pulskog filmskog festivala Hrvoje Pukšec te producentica pulskog festivala i voditeljica Kina Valli Tanja Miličić. Nakon što je s te funkcije relativno brzo otišla Ivana Ivišić, članom Savjeta postao je producent Mike Downey, dok je predsjednik postao Hrvoje Pukšec.
 
Hrvoje Pukšec: Prijavit ću se na natječaj
 
Pukšec će se prijaviti na natječaj za umjetničkog ravnatelja jer, kako nam je rekao jučer, ne voli puštati stvari nedovršenim. Ministričino ukidanje Umjetničkog 
savjeta ne doživljava kao negativnu ocjenu njihova rada.
 
- Svi naši izvještaji prihvaćeni su jednoglasno. Tu su i objektivno pozitivni pokazatelji: u protekle tri godine imali smo rekordnu prodaju karata (po fiskalnoj 
blagajni); imali smo svjetske premijere igranih filmova, što nije pošlo za rukom ni jednom filmskom festivalu u ovih 25 godina. Godinama nam se smanjivao budžet, a paralelno smo podignuli tri nova filmska programa (Dizalicu, Pulsku kinoteku i Studentski natjecateljski program). Napravili smo i posebnu selekciju filmova za Kaštel, a uveli smo i 'Pulicu u kaputu', čime je festival nastavio živjeti i na jesen. To sve objektivni iskoraci koji se lako mogu provjeriti, rekao je Pukšec.
 
Što će biti s Pulom?
 
Zanimljiv je Pukšecov pogled na aktualna zbivanja oko Pulskog filmskog festivala.
 
- Očigledan je sukob razmišljanja u kojem pravcu treba razvijati Pulu. Jedni žele samo hrvatske premijere, a to želi lokalna vlast, a s druge strane hrvatski producenti ne žele davati premijere Puli i žele uvesti tzv. 'screening fee', naknadu za prikazivanje svojih filmova. Od Umjetničkog savjeta je u studenom prošle godine ravnateljica odnosno Vijeće festivala tražilo studiju budućeg razvoja pulskog festivala. Napravili smo je, a sinoć sam dobio obavijest Hrvatskog društva filmskih djelatnika koje se u dobroj mjeri pozitivno izjasnilo o našem programu. No, to je sve od povratnih informacija, kaže Pukšec i zaključuje: "Mi smo pokazali da se festival može razvijati samo u dva smjera: da se potpuno zatvori u hrvatsku priču ili da se otvori svijetu, pa da napokon imamo jedan jak filmski festival, što Pula zaslužuje".
 
Gordana Restović, ravnateljica Pulskog filmskog festivala kazala je da je prije donošenja ovih promjena Pravilnika razgovarala s ministricom kulture te zatim lokalnu zajednicu, Istarsku županiju i Grad Pula upoznala s namjerom ministrice da uvede funkciju umjetničkog ravnatelja umjesto dosadašnjeg tročlanog Umjetničkog savjeta. Lokalna zajednica se s time, veli ona, složila.
 
- Sigurna sam da ćemo s novim umjetničkim ravnateljem uspostaviti dobru komunikaciju te predstojeći 64. filmski festival napraviti odličnim. Zahvalna sam dosadašnjem Umjetničkom savjetu s kojim sam jako dobro komunicirala; njegova tri člana napravili su zaista kvalitetne programske pomake, a što je, među 
ostalim, rezultiralo i posjećenošću većom od 70 tisuća posjetitelja. Vjerujem da će budući umjetnički ravnatelj nastaviti u tom duhu, na dobrobit festivala i cijele filmske djelatnosti, zaključila je ravnateljica Restović. (Zoran ANGELESKI)

Podijeli: Facebook Twiter