Privatni smještaj i ove predsezone nastavlja s prošlogodišnjim trendom rasta turističkog prometa koji je kuće za odmor i apartmane pratio kroz čitavu godinu, osim u ožujku i svibnju zbog drugačijeg rasporeda školskih praznika. Godina je lani tako na razini države za privatni smještaj završila s 3.534.811 dolazaka što je plus od 11 posto te 23.872.337 noćenja što je porast od 7,86 posto. Ove godine za prva četiri mjeseca na razini Hrvatske obiteljski smještaj bilježi 83.805 dolazaka što je porast od 18 posto i 357.893 noćenja što je plus od 13 posto. U Istri je u prvih pet mjeseci u privatnom smještaju ostvareno nešto više od 200 tisuća noćenja što je porast od 20 posto u odnosu na lani. Dolazaka je bilo čak 26 posto više, odnosno nešto više od 43 tisuće.
Produženi vikendi donijeli više gostiju
- Lipanj je krenuo dobro, blagdani Duhova i Tijelova te praznici krajem lipnja protekli su u lijepom vremenu što je dovelo zadovoljavajući turistički promet i obiteljskom smještaju, kaže nam predsjednik zajednice obiteljskog smještaja pri Hrvatskoj gospodarskoj komori Nedo Pinezić s Krka.
Njegov kolega iz Istre dr. sc. Miroslav Pretula kaže da se u Istri također ostvaruju u privatnom smještaju ove predsezone dobri rezultati zahvaljujući lijepom vremenu te brojnim produženim vikendima, kao što su bili za Tijelovo, Dan antifašističke borbe ili Dan državnosti.
- Lipanj je za sada obilježilo lijepo vrijeme što ima direktan učinak na turističke dolaske u predsezoni. Gosti uzimaju produžene vikende i iskorištavaju lijepo vrijeme za odlazak na more. Stoga se očekuju kraći boravci za što iznajmljivači moraju biti spremni svojom ponudom. Praznik Tjelova obilježio je dobar početak predsezone, smatra Pretula.
Najviša cijena 500 eura na dan
Ipak, mnogi su iznajmljivači trenutno prazni, što i ne čudi na veliki broj kreveta u ovom obliku smještaja koji još uvijek nije marketinški organiziran i umrežen. Što znači da je u većini slučajeva prodaja prepuštena turističkim agencijama ili očekivanju gostiju na kućnom pragu. Pinezić tvrdi da se ponudom treba prilagoditi gostu koji na određenom području traži točno određeni smještaj po adekvatnim cijenama.
- Najveća potražnja u gradovima sa zadržavanjem dva do tri dana je za noćenjem s doručkom i u stanovima. Na ruralnom se prostoru uz more najviše traže apartmani srednjeg cjenovnog razreda, a najveća je potražnja za objektima bližima moru te onima koji su bolje opremljeni. Dalje od mora traže se kuće za odmor koje u pravilu imaju odnos cijene kao dva apartmana na moru te one koje prihvaćaju kućne ljubimce i imaju primjerice ponudu za bicikliste. Skupi objekti se također dobro pune jer ih ima. Psihološka barijera krajnje prodajne cijene za takve objekte zaustavila se na iznosu od 500 eura za dan. Treba imati na umu da konačnu cijenu u neznatnoj mjeri određuje i imidž destinacije, ali ne onaj promotivni, već stvarni, formiran na osnovu preporuka starih gostiju. I bogati vrlo brzo uče lekciju o pravoj vrijednosti pa smo, čini mi se, u ovome smislu došli do granice trenutačnih mogućnosti, objašnjava Pinezić.
Tvrdi da je najbolji recept za popunjenost, o čemu se razvijaju čitave teorije svake godine prije početka glavne sezone, kvaliteta domaćinstva.
- Dobro domaćinstvo je ključ uspjeha. Kod kuća za odmor imamo primjer da fantastični objekti zjape prazni zato jer su "hladni", a nešto skromniji su bolje popunjeni jer gosti osjećaju toplinu dobrog domaćinstva i ta iskustva prenose dalje kao preporuku budućim gostima. Imamo, također, primjer vrhunskog objekta na razini pet zvjezdica gdje gosti nemaju primjedbe na smještaj, ali u svojim osvrtima puno više ističu dobro domaćinstvo vlasnika, njihovu ljubaznost, uslužnost, pomoć, ističe Pinezić. (Barbara BAN)
OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU