Naplata parkiranja na nekoliko bujskih lokacija uvedena je 2012. godine kada je počela naplata u dijelovima Istarske ulice i Ulice Nikole Tesle, na Trgu Josipa Broza Tita i u dijelu Ulice Flavia, odnosno na kružnom parkiralištu iza zgrade Pučkog otvorenog učilišta. Nešto kasnije uvedene su i posebne kartice za parkiranje u starogradskoj jezgri, gdje su prethodno obilježena mjesta kako duž jednosmjernih ulica, tako i na nekim neasfaltiranim dijelovima i proširenjima. I dok naplata u ostalom dijelu teče ovih godina bez posebnih problema, parkiranje u starogradskoj jezgri i dalje je tema mnogih sporova, pa i svađa stanara oko toga čije je koje mjesto. Svim stanarima koji su željeli automobil parkirati u starogradskoj jezgri dodijeljene su parkirne karte za koje su plaćali godišnju ili mjesečnu naknadu.
Uvođenje "pametnih" rampi prema registraciji
Kasnije je uvidjelo da ni to nije najefikasnije rješenje, jer je opet bilo svađa oko određenih mjesta. Ustanovilo se, što je javna tajna koju su spominjali i neki vijećnici na sjednici Gradskog vijeća, da su neki nesavjesni vlasnici automobila fotokopirali parkirne karte, davali ih drugima ili osiguravali mjesto i za svoj drugi automobil, što nije bilo predviđeno pravilnikom o naplati. Ima i onih koji jednostavno ne žele platiti parkirnu kartu i traže mjesta u starogradskoj jezgri.
U gradskoj upravi razmišljaju o nekim učinkovitijim metodama i načinima naplate, odnosno kontrole parkiranja samo za one automobile čiji su vlasnici platili naknadu. Razmišlja se o uvođenju "pametnih" rampi koje bi kontrolirale registarske oznake automobila. Ali, kako se čulo u raspravi na sjednici Gradskog vijeća ni to nije pravo rješenje, jer obitelji imaju dva ili više automobila, neki mogu koristiti i službeni automobil, dolaziti kući i tuđim vozilom. Puno je specifičnosti koje se moraju riješiti novim načinom kontrole parkiranja u starogradskoj jezgri.
Proširenje područja pod naplatom
- Pripremamo novu odluku sa željom da koncem siječnja, kad se cijela prometna situacija u središtu grada stabilizira, nađemo najbolja rješenja. Želimo na puno kvalitetniji i pravedniji način riješiti pitanje parkiranja u starogradskoj jezgri, uz mnogo veću kontrolu. Svima je jasno da sadašnji način nije zadovoljavajući. Drugi cilj je da povećamo prihode gradskog poduzeća Civitas Bullearum koje se bavi organiziranjem i naplatom parkiranja, pa ćemo predložiti proširenje područja pod naplatom. Ako se njima povećaju prihodi za nekih tristotinjak tisuća kuna, za toliko smanjujemo nenamjenski rashod u gradskom proračunu, odnosno taj iznos možemo namijeniti za škole i vrtiće ili neke druge potrebe, komentirao je bujski gradonačelnik Fabrizio Vižintin dodajući kako očekuje da građani i Mjesni odbor Buje iznesu svoje viđenje cijelog problema, uz prijedloge mogućih rješenja.
S novo odlukom se neće žuriti, ali je gotovo sigurno da će se područja naplate proširiti na još neke lokacije.
- Uz uređenje i želju za što kvalitetnijim rješenjem parkiranja, predlažemo i proširenje područja tako da bi se parkiranje naplaćivalo uz postojeće lokacije još i na Trgu slobode, na parkiralištu ispod zgrade Centra za inkluziju, te u jednosmjernoj Ulici Flavia. Tako bismo dobili još stotinjak mjesta na kojima bi se naplaćivalo parkiranje, što bi značilo i veći prihode. Bilo je prijedloga da se parkiranje naplaćuje i na području Stanica, ali mislim da tamo za sada nećemo ništa mijenjati, kaže pročelnik Upravnog odjela za komunalni sustav Elvis Glavičić. (Luka JELAVIĆ)