Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture raspisalo je početkom studenog poziv za sufinanciranje unaprjeđenja lučke infrastrukture u funkciji obalnog linijskog pomorskog prometa. Riječ je o ograničenom pozivu na dostavu projektnih prijedloga za bespovratna sredstva, a rok za dostavu projekata je 31. prosinac sljedeće godine, dok je ukupan budžet poziva gotovo 176,5 milijuna kuna.
Za rivu 15 milijuna kuna
Opći cilj ovog poziva je poboljšanje integriranosti hrvatskih otoka u širu prometnu mrežu i savladavanje ključnih prepreka za lokalni gospodarski rast. Bespovratna sredstva dodjeljivat će se putem ograničenog postupka dodjele bespovratnih sredstava do krajnjeg roka za predaju projektnih prijava ili do iskorištenja predviđenih raspoloživih sredstva.
Unaprijed definirani prijavitelji su poduzeća/trgovačka društva i organizacije u većinskom javnom vlasništvu, a za Pulu je najznačajnije da je među prihvatljivim prijaviteljima i Lučka uprava Pula s projektom "Izgradnja nove obale podno Arene u Puli".
- Taj je projekt kandidiran još od početka 2014. godine i do sada smo realizirali, odnosno izgradili 250 metara nove obale. Predstoji nam još izgradnja 130 metara nove obale, a vjerujemo da kroz ovaj poziv možemo dobiti bespovratna sredstva od oko 15 milijuna kuna. Projekt je namijenjen povezivanju hrvatskih otoka u širu prometnu mrežu, a Pula je već dogovorila povezivanje s otocima i Zadrom brodskom linijom. Koliko sam upoznat, u tijeku je završna izrada Studije izvodljivosti s analizom troškova i koristi, nakon čega ćemo predati projektnu dokumentaciju na ovaj natječaj. Inače, sve potrebne dozvole već imamo ishodovane, a u stalnim kontaktima smo i s Ministarstvom zaštite okoliša i prirode, pojasnio nam je Donald De Gravisi, ravnatelj Lučke uprave Pula.
Povezivanje s otocima
Minimalni iznos bespovratnih sredstava (sredstva Europske unije i državnog proračuna), koji se može dodijeliti po projektnom prijedlogu iznosi 1,17 milijuna kuna, dok je maksimalni iznos bespovratnih sredstava koji se može dodijeliti po projektnom prijedlogu 58,8 milijuna kuna. Najviša stopa sufinanciranja iznosi do 100 posto ukupno prihvatljivih troškova od čega postotak sufinanciranja prihvatljivih troškova iz sredstava Kohezijskog fonda (KF-a) može iznositi do najviše 85 posto, dok će se obavezni udio nacionalnog sufinanciranja od najmanje 15 posto osigurati iz Državnog proračuna Republike Hrvatske.
Specifični cilj se odnosi na financiranje izgradnje i modernizacije infrastrukture u lukama od županijskog i lokalnog značaja, s ciljem poboljšanja usluga prijevoza tijekom cijele godine, bez obzira na pritisak turizma, i time poboljšanje dostupnosti zapošljavanja, obrazovanja i drugih usluga otočnim zajednicama. Procijenjene vrijednosti projektnih prijedloga navedene u Investicijskom planu razvoja luka otvorenih za javni promet Republike Hrvatske za razdoblje 2017.-2020. godine, koji je službeno usvojen od strane ministra mora, prometa i infrastrukture u lipnju ove godine kao službeni dokument Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, su indikativne, dok će se točan iznos bespovratnih sredstava po pojedinom projektnom prijedlogu temeljiti na podacima iz Studije izvodljivosti s analizom troškova i koristi i Programu državnih potpora. (G. ROJNIĆ)