Tradicionalnom izletu u Veneciju sve više pariraju atraktivni sadržaji po Istri

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Gosti koji dolaze u Istru ljeti poglavito to čine zbog kupanja u moru i sunčanja, ali da bi im boravak bio što ugodniji a odmor prepun doživljaja i nezaboravnih uspomena, na svakom im se koraku nudi cijeli niz izleta. Svugdje su u ponudi izleti brodovima, a među najdugovječnijima su svakako onaj u Veneciju, na fish piknik, đir do Rovinja i Limskog kanala ili pak na Brijune. Ponude turističkih agencija zadnjih su se godina proširile pa se mogu birati adrenalinski doživljaji, vodeni parkovi, kulturne ili pak sportske ture, vožnja brodom u predvečerje u potrazi za delfinima, izleti po "zelenoj" i "plavoj" Istri ili pak enogastronomsko otkrivanje jedinstvenih dijelova Poluotoka.

Limski kanal i fish piknik

Atlas i Kompas na prvo mjesto po potražnji stavljaju posjet Veneciji svojim brzim brodovima Prince of Venice i Adriatic Jet. U porečkom Fiore toursu, koji ne nudi standardne izlete poput Venecije ili fish piknika jer sami kreiraju ponudu, trenutno najveći broj gostiju imaju na pješačkim i biciklističkim izletima i turama. Pulska vrlo uspješna agencija Uniline iz svoje bogate ponude izdvaja obilaske Arene, Eufrazijeve bazilike i Nacionalnog parka Brijuni, koji su po broju gostiju u znatnom porastu u odnosu na lani, a blagi rast bilježe i na brodskim vožnjama za Limski kanal i Rovinj.

- Potražnja za izletima u Istri u ovoj sezoni raste 30 posto. Odlični trendovi počeli su već u predsezoni, no zanimljivo je kako i sada u špici sezone, čak i po najvišim temperaturama, naši klijenti sve više traže nove doživljaje. Neki od njih uz uživanje u suncu i moru tijekom tjednog boravka odu i na nekoliko izleta. Osim Venecije, uvijek su aktualni i lokalni izleti brodovima. Tako se fish piknik našim brodom Astral puni svakodnevno. U prosjeku dnevno imamo 900 gostiju na raznim izletima u Istri, kaže nam rukovoditeljica marketinga i korporativnih komunikacija u Atlasu Nikolina Frklić.

Dodaje da s obzirom da je glavnina gostiju smještena na obali, turistima su popularna mjesta za istraživanje Motovun, Grožnjan i općenito agroturizmi u unutrašnjosti.

- Ove sezone gostima smo ponudili i novu gurmansku turu koja otkriva okuse Istre i uključuje posjet uljarama i vinarijama. Gosti uživaju u lokalnim običajima i proizvodima koji obilježavaju kraj, a nerijetko za suvenire koji će ih podsjećati na boravak u Istri ponesu vina, ulja i marmelade. Na ovoj turi imamo najviše gostiju iz Engleske i Njemačke. Generalno, naši gosti su sa svih emitivnih tržišta te im nudimo i jezično prilagođene izlete. Najčešći su ipak Nijemci, Englezi i Poljaci, ali pratimo i rast gostiju iz skandinavskih zemalja, istaknula je Frklić.

Kamenjak i pulski Aquarium

- Gosti s tradicionalnih tržišta, oni starije životne dobi kao i mlade obitelji naši su najbrojniji klijenti koji posjećuju kulturne i povijesne znamenitosti u Puli i Poreču te brodske izlete za Limski kanal i Rovinj, dok mlađe od 30 godina najviše zanimaju edukativni programi kao što je biologija mora u Aquariumu u Puli i na Kamenjaku te sportske aktivnosti na vodi i penjanje, kaže asistentica u marketingu i PR-u Unilinea Jelena Tenčić. Što se tiče stranaca koji dolaze iz dalekih zemalja, koji su na jednodnevnom proputovanju uz organizirano vođenje, Tenčić dodaje da najčešće posjećuju Pulu, Rovinj, Poreč i Motovun, gdje obilaze kulturne i povijesne znamenitosti.

Fiore tours, čiji je vlasnik Dalibor Rudan lani u listopadu na Danima turizma osvojio nagradu u kategoriji malih turističkih agencija upravo zbog svoje specifične ponude, ne organizira niti nudi klasične izlete. Prodaje svoje "proizvode", kao što su izleti morskim kajakom, biciklom te enogastronomski, a mahom je orijentiran na goste više platežne moći.

- Po prodaji jednodnevnih izleta ponovit ćemo lanjsku godinu kada smo imali gotovo 1.400 osoba na našim aktivnim izletima. Ove godine stavili smo fokus i više se angažirali oko višednevnih paket-aranžmana pa prema dosad ostvarenom i rezervacijama za jesen, planiramo povećanje od 120 posto. Svi naši jednodnevni izleti i višednevne ture rađene su za tržište posebnog interesa (biciklističke, pješačko-planinarske, eno-gastronomske i kulturne). Godišnje kreiramo od tri do pet novih programa, naglašava Rudan.

Parenzana i srednjovjekovni gradići

Višednevne paket-aranžmane najviše kupuju gosti iz SAD-a, Kanade, Velike Britanije i Skandinavije. Na jednodnevnim izletima Fiore toursa najviše je gostiju iz Njemačke, Nizozemske i Austrije, a svoje goste vode po Hrvatskoj, Sloveniji, BiH i Crnoj Gori. Od jednodnevnih izleta u Istri izdvajaju kajak po Limskom kanalu i u vrijeme zalaska sunca u Poreču, biciklističke ture po Parenzani, Kamenjaku i Učki, hodanje i fotografiranje po unutrašnjosti Istre, obilazak istarskih freski i srednjovjekovnih gradića ili pak gastronomsku avanturu uz kušanje maslinovog ulja, vina i drugih autohtonih delicija. (Tanja KOCIJANČIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter