Vijesti iz SAD-a o povlacenju milijuna automobila marke Toyota i njezinog luksuznog podbranda Lexusa izazvale su šok i nevjericu. Šok jer je glavni razlog pozivanja milijuna vlasnika u servise cinjenica da se u stotinjak slucajeva zaglavila papucica gasa.
Prema izjavama vozaca automobila na americkim internetskim portalima, papucica gasa se zaglavljuje i ne vraca se u prvobitni položaj, automobil je nemoguce obuzdati i nesreca je neminovna. Problem, istina, nije nov jer se nešto slicno dogadalo 2007., ali ovaj put rezultat problema je golemih razmjera jer, kako se cini, na dodatne preglede moglo bi cak deset milijuna automobila s popularnim znakom Toyote.
Nevjerica se pak odnosi na desetljecima potvrdivane ekspertize i nezavisna mjerenja prema kojima su upravo ti japanski automobili najkvalitetniji i najnekvarljiviji na svijetu. U pogledu Toyotinih automobila mogu se imati dvojbe kada je dizajn u pitanju jer im se tradicionalno spocitava pretjerana suzdržanost u tom pogledu, mogu se u nekim primjerima dovoditi u pitanje i cijene, no jedino što im baš nitko nikad nije mogao osporiti bili su vrhunska kvaliteta, sigurnost i pouzdanost.
Kako saznajemo od Marka Benvina, voditelja službe za odnose s
javnošcu Toyota Croatije, nakon brojnih opoziva automobila u Americi i
europske podružnice Toyote su reagirale te najavile opoziv 1,8 milijuna
automobila. Što se, pak, tice Hrvatske, u ponedjeljak bi trebala sastavljena lista automobila koji imaju mogucu grešku, a
njihovi ce vlasnici službenim dopisom biti obaviješteni o tome. Dakako,
potencijalni izvor problema otklonit ce se o trošku Toyote.
"Želimo umiriti kupce: potencijalan problem s
papucicom gasa dogada se samo u vrlo rijetkim okolnostima. Najavljena
akcija je preventivna mjera s ciljem garancije najviših standarda
sigurnosti svim kupcima", istice se u službenom priopcenju koje potpisuje Tadashi
Arashima, predsjednik i izvršni direktor Toyota Motor Europe.