Novi auris, Toyotin adut u C segmentu, stiže krajem zime na hrvatsko tržište. Premijerno smo ga imali prigodu voziti prošloga tjedna cestama Portugala i uvjeriti se koliko su Toyotini stručnjaci znanja i truda uložili u stvaranje praktično novog automobila.
Ukupna dužina novog Aurisa povećana je za 30 mm (4.275 mm), zadržan je međuosovinski razmak od 2.600 mm, a prednji i stražnji prevjesi su povećani za 15 mm, čime ostaje jedan od najkompaktnijih u klasi.
Prednja površina presjeka smanjena je za četiri posto u odnosu na trenutni model, ukupna visina je smanjena za 55 mm (kabina za 45 mm i visina do tla za 10 mm), što ga čini najnižim vozilom u ovom segmentu. Ove promjene nude značajne aerodinamične prednosti, što je doprinijelo smanjenoj potrošnji goriva i dinamičkim značajkama vožnje, a koeficijent otpora zraka Cd je smanjen sa 0,292 na samo 0,28.
Uz to, uporaba čelika visoke čvrstoće u konstrukciji školjke pomogla je smanjiti ukupnu masu novog Aurisa za 40 kg, dok je smanjenje visine snizilo centar ravnoteže. Poboljšanja aerodinamike, smanjenje mase i poboljšanja motora omogućili su smanjenje potrošnje goriva i CO2 emisija u cijeloj gami.
Prosječna razina emisija game aurisa ravnomjerno se smanjivala tijekom zadnjih godina. Kada je predstavljena prva generacija modela auris 2007. godine, prosječna razina emisija je bila 152 g/km. To je 2009. palo na 142 g/km, te na 125 g/km 2011., kada je predstavljen potpuno hibridni model.
Sada će prosječna razina CO2 emisija pasti na samo 109 g/km, što je dodatno smanjenje od 13 posto u odnosu na prethodnu generaciju.
Prilikom predstavljanja, očekivana sveeuropska ponuda će se otprilike za 1/3 odnositi na potpuno hibridni, 1/3 na dizelski i 1/3 na benzinski pogonski sklop.
Ponuda motora u osnovi ostaje ista: 1.33 i 99 KS, 1.6 sa 132KS, 1.4D 90KS, 2.0 D snage 124KS i naravno 1.8 hibrid 136KS, svi uz manju potrošnju i niže emisije. Dizelski 2.0 motor na našem tržištu bit će opremljen "stop&start" sustavom u seriji, a svi su modeli opremljeni 6-stupanjskim ručnim mjenjačem.
Nudeći više prostora i veću udobnost za putnike, dizajn unutrašnjosti stavlja naglasak na veću osjetilnu kvalitetu te kroz osvjetljenje, izgled, boje i završnu obradu – naprosto svojevrsni "premium" osjećaj.
Novi, čišći dizajn uključuje istaknute oblike, izvrsnu funkcionalnost i veću kvalitetu materijala. Prednja ploča kombinira snažan vodoravni osjećaj da bi se ojačala prednja širina kabine i prostranost, s ergonomskim, prema vozaču fokusiranim rasporedom instrumenata i prekidača.
Novi auris proizvodit će u tvornici Toyota Motor Manufacturing u Ujedinjenom Kraljevstvu, usporedo s modelom avensis, a trenutni kapacitet proizvodnje aurisa je 418 tisuća jedinica.
Cijena ostaje na razini dosadašnje (ne akcijske), a bogatiji je za više od 1.300 eura opreme. Aurisov paket serijske opreme bogatiji je od konkurencije (jedini s automatskom klimom, ima 9 zračnih jastuka, VSC, TRC, HILL assist te LED svjetla).
Uz bogatu opremu auris nudi pet godina jamstva bez ograničenja kilometraže. U Hrvatsku stiže u ožujku 2013. (Mirko VUKOTIĆ)