Tko to gasi carinarnicu u Umagu?

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Predstavnici brojnih poduzeca s podrucja Umaga okupili su u Istra-autu da bi izrazili protivljenje prijedlogu gašenje carinske ispostave u Umagu, a u korist robnog terminala u Bujama. Obrazlažuci to porastom troškova, gubitkom vremena i nedovoljno dugim rokom za prilagodbu, ali i generalnom ocjenom da je Umag u svakom pogledu, ne samo ekonomskom, jaci od Buja, zatražili su da se s tom odlukom priceka godinu do dvije, tj. do ulaska Hrvatske u Europsku uniju, što ce im ionako donijeti promjene u poslovanju.

Od procelnika Carinarnice Pula Deana Ivandica, koji je predložio ukidanje (nema službenog naloga Ministarstva financija), culi su da bi se to trebalo dogoditi zbog njihove unutarnje reorganizacije, racionalizacije troškova i rasporedivanja djelatnika. Na konkretan upit zašto je prednost dana Bujama, odgovorio je da na tako malom prostoru ne mogu djelovati dvije ispostave, odnosno da je bujska ispostava opremljena i bliže granicnom prijelazu, te da tamošnji terminal, statisticki gledano, ima veci broj jedinstvenih carinskih deklaracija, što su prisutni gospodarstvenici pokušali pobiti.

Podršku njihovim zahtjevima redom su dali predsjednik županijske Hrvatske obrtnicke komore Aldo Ukanovic, strucni savjetnik za poduzetništvo u Istarskoj županiji Denis Kontošic, zatim umaški gradonacelnik Vili Bassanese, koji je napomenuo da Buje nemaju nikakvu prednost pred Umagom aludirajuci da se možda radi o politickoj odluci.

- Kad se dogodine u lipnju otvori nova dionica Istarskog ipsilona prema Plovaniji, direktni izlaz dobit ce Umag, a ne Buje, koje tad više nece biti bliže granicnom prijelazu Kaštel. K tome, sanitarna inspekcija ima sjedište u Umagu, nije bilo naputka iz Bruxellesa ni iz Zagreba da se roba iz poglavlja od 1 do 24 usmjeri 2007. godine u Buje. U Umagu je zgrada carinarnice u vašem vlasništvu, dok u Bujama tamošnjoj firmi koja je vlasnik robnog terminala tek od prošlog mjeseca placate najamninu od jedne kune mjesecno! Veci dio gospodarskih aktivnosti zbiva se u Umagu, a kad udemo u EU, upravo ce u Umagu biti glavni hrvatski nadzorni punkt sve robe koja ce biti carinjena, tako da ova ispostava mora ostati u funkciji, rekao je direktor Istra-auta i inicijator sastanka Branko Lukšic.

Predstavnici tvornice boja i lakova Hempel, Raul Širola i Slobodan Makovac, napomenuli su da ce im to konkretno donijeti dodatne troškove za najmanje 1.600 prekovremenih sati za iskrcaj 800 do 900 kamiona jer ce to morati raditi popodne nakon radnog vremena - ranije nece stici. Voditelj grupacije za teretni promet pri nacionalnoj Hrvatskog gospodarskoj komori Davor Velnic ustvrdio je da se radi o redukciji, a ne o racionalizaciji, koja se posljednjih godina povecanim izdacima redovito dogada preko leda prijevoznika. Jasna Stremic iz Koralšpeda rekla je da je uvredljivo i bezobrazno da se takva odluka pokušava donijeti inkognito te dodala da se radi sve samo da bi se roba usmjerila prema Bujama, cime ce ih se direktno udariti po džepu zbog troškova preseljenja njihovih ureda.

Tajnica strukovne grupe medunarodnih otpremnika i viša strucna suradnica u županijskoj Hrvatskog gospodarskoj komori u Puli Alida Perkov navela je, ponudivši pritom pomoc komore, da ce ulazak u EU, neovisno o ovom problemu, donijeti gubitak radnih mjesta u sektoru otpremnika. Lošu sliku opcenito dodatno pogoršava podatak da je izvoz Istarske županije u devet mjeseci, u odnosu na isto lanjsko razdoblje, pao za cak 25 posto. Tajnik HGK-a Damir Sirotic je pak istaknuo da se s gospodarstvenicima prije donošenja ovakvih odluka treba konzultirati. To što se dosad o ovoj temi pricalo samo po oštarijama, jer službenih informacija do sada nije bilo, govori o nedostatku komunikacije izmedu Državne uprave i gospodarstva, misli Sirotic. Po njemu, svi bi se morali potruditi da poduzetnici u procesu prikljucenja EU-u osjete što manje promjena i posljedica, a ne suprotno.


Podijeli: Facebook Twiter