Tko se boji Virginije Woolf?


Drugog dana sedamnaestog izdanja međunarodnog festivala komornog teatra Zlatni lav, publika je imala priliku pogledati predstavu ''Tko se boji Virginije Woolf?" (Gdo se boji Virginije Woolf?) u režiji Vite Taufera iz produkcije Gledališča Koper.

Dramski tekst "Tko se boji Virginie Woolf" Edwarda Albeeja, još od 1962. godine vodi kontinuirani teatarski život, a mnogi kažu da je za glumca to test njegove zrelosti, dok je njegova jednostavnost izazov svakom eksperimentiranju sklonom režiseru. Ovogodišnja, Tauferova izvedba, je u stvari interpretacija vremena u kojem živimo, u kojem se zbog uspjeha preko noći čovjek odriče mnogočega i gdje čovjek dijelom biva lišen ljudskosti. U predstavi je redatelj spojio komično i apsurdno i zbog toga je to jedna druga inačica Virginije Woolf. Međutim, humorne note kojima obiluje ova predstava, ne sprječavaju da do gledatelja dopre odaslana poruka.

Bučnu i vulgarnu Martu utjelovljuje odlična Mojca Partljič, profesora povijesti Georgea glumi Aleš Valič, dok Tjaša Hrovat i Rok Matek preuzimaju ulogu bračnog para Nicka i Honey. Radnja se odvija nakon zabave za zaposlenike, dekanova kćer Marta i njezin muž, profesor povijesti George, k sebi pozovu mlađi par, Nicka, profesora biologije i njegovu plahu suprugu Honey. Uskoro iziđe na vidjelo da je brak Marte i Georgea zapravo mjesto optužbi, uvreda i psovki. Tijekom večeri oni se brutalno vrijeđaju i svađaju pred gostima, dok potonji ne odu niti kada situacija postane neugodna, već se i oni upuste u iznošenje svog prljavog rublja. Na kraju se pokaže da su ti psihičko nasilni, gotovo patološki odnosi, mehanizmi koji prikrivaju ranjivost likova i njihove frustracije.

- Ljubav kroz mržnju i obratno, što se sve događa s ljudima kad se zatvore u svoje domove i svoju intimu, razotkriva "Tko se boji Virginije Woolf", u režiji Vite Taufera. Secirajući čovjekovu intimu Albeejev antologijski dramski tekst preko pedeset godina ne prestaje privlačiti živom, na momente gotovo divljom energijom. Iako smo u vrijeme njegova nastanka u njemu možda primarno sagledavali oštru kritiku sustava vrijednosti i poželjnosti zapada, danas u igri njegovih likova vidimo nas same. Rušenje iluzije partnerskih odnosa, glumačko-redateljsko ulaženje u njihovu glavu i želudac ovom se prilikom od početka do kraja gradi na principima komike, verbalne komike koju nalaze kao integralni dio Albeejevog teksta, i koju nadograđuju izvorni režijski postupci komedije situacije izoštravajući tim postupkom dojam apsurdnosti sudbine likova, napisala je u uvodniku dramaturginja Vesna Đikanović.

Nakon dobro posjećene predstave publika je dala visoku ocjenu od 4,56. (Tea GRGIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter