Otkako je u lipnju ove godine postavljenjem narancastih stupica ACI obilježio mjesta na pulskoj Rivi koja više ne spadaju u sustav naplate Pula Parkinga i time iskoristio svoje koncesijsko pravo, ne jenjavaju sporenja vezana uz naplatu tih parkirališnih mjesta.
Problem je nastao zato što se usprkos dogovoru predstavnika Grada Pule i ACI-ja, kojim se u ime dobrosusjedskih odnosa trecina parkirališnih mjesta prepušta Pula Parkingu, a ostalo koncesionaru, i dalje naplacuju ona parkirna mjesta za koja je dogovoreno da se ne nalaze u sustavu naplate Pula Parkinga. To su nam naime dojavili ogorceni gradani kojima je Pula Parking, bez obzira što su se nalazili u zoni ACI-ja, zataknuo kaznu na vjetrobransko staklo.
Od nadležnog gradskog procelnika Damira Prhata putem dopisu saznajemo da Pula Parking upravlja tim parkiralištem temeljem Zakljucka o organizaciji naplate i kontrole parkiranja na podrucju Pule te da parkiralište na Rivi spada u 2. zonu. Napominje da taj akt gradonacelnika, odnosno prijašnjeg gradskog poglavarstva nikad nije stavljen izvan snage te da na osnovi toga proizlazi da sporna parkirališna mjesta nikad nisu ni izašla iz sustava naplate Pula Parkinga.
Stoga, istaknuo je Prhat, naplata parkirališta na Rivi vrši se temeljem valjanog pravnog osnova. Naglasio je da ACI-jev ugovor o koncesiji pomorskog dobra nema utjecaja na tu cinjenicu buduci da je dobio dio obalnog podrucja za obavljanje svoje djelatnosti, odnosno luke nautickog turizma bez ovlaštenja za naplatu parkiranja.
Medutim, sasvim drugu pricu ispricao nam je direktor Pula Parkinga Branislav Bojanic stoga se s pravom gradani mogu upitati tko je ovdje lud, odnosno vodi li Pula Parking kao gradsko poduzece samostalnu politiku bez obzira na svog "šefa". Bojanic nam je naime rekao da nije tocno da oni naplacuju parkiranje na oznacenim ACI-jevim mjestima.
- Svaki automobil za koji utvrdimo da parking nije placen fotografiramo, stoga postoji dokaz, rekao je Bojanic te pozvao sve gradane koji smatraju da su ošteceni da se obrate Pulaparkingu i donesu kaznu, temeljem cega ce se utvrditi jesu li bili na oznacenom ACI-jevom dijelu parkinga ili na Pulaparkingovom dijelu. Napomenuo je da Pulaparking ne naplacuje parkiranje na onim mjestima gdje je postavljen narancasti stupic, no na ostatku rive da. Takoder, Bojanic nije iskljucio mogucnost da se u pojedinim slucajevima radi o pogrešci.
No, naplatom parkiranja na oznacenim mjestima direktor pravnih poslova u ACI-ju Miho Bace nije bio iznenaden. Rekao nam je da je upoznat s problematikom te da je na zahtjev Državnog inspektorata nedavno poslao svu dokumentaciju o koncesiji, buduci da su gradani inspektoratu uputili niz predstavki zbog toga što su dobili kazne Pula Parkinga bez obzira na to da su bili parkirani na mjestu ACI-ja.
- Ne znam zašto Pula Parking i dalje naplacuje parkiranje na mjestima koja im nisu dodijeljena, tim više što smatramo da je dogovor postignut u lipnju i ništa se otad nije promijenilo, rekao je Bace. Na pitanje hoce li što poduzeti, odgovorio je da je to pitanje za Državni inspektorat, koji ce temeljem predane dokumentacije odluciti što dalje, no kazao je da ostaje cinjenica da je ACI od države dobio koncesiju do 2030. godine te da u formalnopravnom smislu Grad Pula tu ništa ne može. (Nera SOFTIC)
VIŠE U SUBOTNJEM TISKANOM IZDANJU