Dionica državne ceste od Mosta Raše do Barbana, koja se obnavlja, zatvara se za sav promet od iduceg utorka do 16. lipnja, što ce donijeti velike glavobolje onima koji putuju na relaciji Labin - Pula. Umjesto 50-ak kilometara prevalit ce, naime, gotovo dvostruko više jer jedini rezervni pravac, gledajuci iz pravca Labina, vodi preko Potpicna, Sv. Katarine i Žminja. Tim putem vec moraju kamioni teži od deset tona.
Od Gorana Kosa, inženjera pulske tvrtke Cesta, izvodaca radova, doznajemo da je potpuno zatvaranje prometnice na tri i pol mjeseca neophodno s obzirom na to da ce se jedan mostic - Sv. Foška, nanovo izgraditi, drugi - preko tzv. obuhvatnog kanala "pet" rekonstruirati, a na mostu preko rijeke Raša gradit ce se nogostupi. Ujedno ce se i minirati duž dionice što, napominje Kos, nije razlog ovakve zabrane.
- Ucine li cestari to što su najavili, a poslodavac nam nastavi zaracunavati putne troškove po starom, kao da ne moramo zaobilazno, to bi bilo pogubno za naš novcanik, pa polovica nas koji radimo u brodogradilištu Uljanik razmišljamo otici na bolovanje.
Da sve traje mjesec dana, nekako bismo i otrpjeli. Ovako nemamo racunicu, premda autom putujemo po cetvorica, posvjedocio nam je jedan Labinjan o teškoj situaciji za radnike u vremenu rastucih životnih troškova.
Kaže da je u Uljaniku zaposleno njih 80-ak iz Raše i Labina koji ce, da bi stigli u jutarnju smjenu, morati ustajati u cetiri, a ne kao dosad u pet sati. "Dode nam kao da radimo nocnu", dodaje.
Ismeta Jovicic iz Mosta Raše nazvala je našu redakciju ogorcena time što Hrvatske ceste nisu pronašle rješenje za, kako veli, 300 do 400 gradana, od ucenika i studenata do radnika, koliko ih, po njoj, s Labinštine svakodnevno putuje u Pulu.
- Znam da ce rušiti mostove, no to osam domacinstava iz moje zgrade ne kvaci. Svejedno cemo izgleda biti odsjeceni od svijeta te u Rašu ili Barban moci samo helikopterom. Trebala bih valjda u to vrijeme otici na godišnji odmor, a ne mogu dobiti ni pet dana, kamoli tri i pol mjeseca ferija.
Mogli su barem nama koji stanujemo poslije mosta ostaviti jednu prometnu traku do Barbana. Ako tuda može njihov kamion, može i moj automobil. Uostalom, ionako rade samo od sedam do cetiri, kaže Jovicic. Spominje i mogucnost pokretanja peticije medu zakinutim putnicima, tim više što ni ona ne gaji nadu da bi joj poslodavac - pulska Opca bolnica - isplacivao realni putni trošak.
Inženjer Kos iz Cesta napominje, medutim, da su dužni osigurati prolaz do te i susjedne zgrade za interventna vozila - hitnu pomoc i vatrogasce. Stanovnicima ce, veli, napraviti i privremeni prijelaz za pješake preko nasipa do autobusne stanice na Mostu Raša. Nijecno je odgovorio na pitanje je li postojala pricuvna trasa koja se mogla uciniti prohodnom za vozila prije pocetka sanacije. Probijanje takvog puta ne dopušta, istice, ni nezahvalan, brdoviti teren.
- Treba vremena da objekti koji se budu izgradili postignu propisanu cvrstocu, nakon cega slijede i ispitivanja mostova i zato su Hrvatske ceste, kao investitor, tražile da se cesta zatvori na taj rok. Nakon 15. lipnja prometovat ce se uz naizmjenicno propuštanje vozila, objašnjava Kos i odbacuje možebitno korištenje pontonskog mosta što kao mogucnost spominju putnici s kojima smo razgovarali.
- Barem da nam takvim prijelazom dopuste prelaske u vrijeme odlaska na posao i povratka kucama, priželjkuje uljanikovac.
Dionicom Most Raša - Barban, koja se obnavlja gotovo mjesec dana, još se prometuje jednom trakom uz regulaciju semaforima. Prema projektu i dozvolama, sanacija ce trajati 14 mjeseci.