Tjedan restorana u Istri

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Nakon prošlogodišnjeg uspjeha u Zagrebu akcija "Tjedan restorana" pokrenuta je i u Istri te u restorane privukla ljubitelje dobrog zalogaja.

U sklopu ove akcije, koja traje od 26. rujna do 9. listopada, restorani nude menije po 100 kuna, a u Istri je ukljuceno devet ugostiteljskih objekata, odnosno konoba Bare u Funtani, Amfiteatar, Gina, Ribarska koliba i wine bar Tinja u Puli, Lanterna u Pješcanoj Uvali, Vodnjanka u Vodnjanu, Trošt u Vrsaru, konobe Bušcina i Nono te Mare e Monty by Kukuriku u Umagu. Buduci da je ovo prva takva akcija u Istri, provjerili smo jesu li Istrani iskoristili priliku da po povoljnijoj cijeni objeduju u restoranima.



Nije bitno svaki put zaraditi, važno je približiti se gostu


Korina Sergo, vlasnica pulskog restorana Ribarska koliba, kaže da gosti biraju sami meni, riblji ili mesni, cija je cijena inace od 150 do 170 kuna.

- Mogu jesti sve osim bifteka ili škampa. Imamo oko tri rezervacije dnevno, a dolaze nam naši stalni gosti koji ovaj i sljedeci tjedan mogu jesti nešto jeftinije nego inace. Nije bitno svaki put zaraditi, važno je približiti se gostu. Mi, na srecu, imamo i inace puno stalnih gostiju. Sad nam rezerviraju obitelji, ali cak i firme koje inace dolaze kod nas. Tko želi jesti u restoranu, u njega ce i doci, no ovo je prilika da se ljude još više ponuka da dodu, kaže Sergo.

U restoranu Lanterna u Pješcanoj Uvali u srijedu oko cetiri sata svi stolovi na terasi bili su rezervirani za menije po 100 kuna. Prema rijecima vlasnika Žana Peruška, dobra popunjenost je zagarantirana do nedjelje jer je subota zadnji dan u kojem sudjeluju u akciji.

- Jako sam zadovoljan s obzirom na to da sam mislio da nece biti toliki odaziv. Super je što na ovaj nacin približavamo ljudima neka jela za minimalan iznos. Iznenaden sam cinjenicom da nam dolazi veliki broj novih gostiju, uz naravno stalne koji takoder imaju priliku jesti jeftinije. Akciju bi trebalo organizirati više puta na godinu, a bilo bi lijepo i da bude plakata po gradovima jer su ovako dobili informaciju samo ljudi koji su cesto na internetu preko maila ili Facebooka, ili onih koji su procitali u novinama. S plakatima bi bio jaci odjek, kaže Peruško.

U Lanterni su na raspolaganju tri menija - salata od hobotnice, file brancina u umaku od malvazije i škampa te panacotta s jagodama. Drugo jelo sadržava gratinirane Jakobove kapice, tagliatele s gamberima i palacinke u vinskom šatou, a trece istarski pršut i sir, istarski odrezak u umaku od gljiva te tortu od šumskog voca.



Tužno je kad su restorani prazni


Upravo sva tri menija narucila je obitelj Kapov iz Pule koja je preko novina saznala za akciju, a Lanterna im je i inace omiljeni restoran.

- Lani smo u vrijeme akcije bili u zagrebackim restoranima i bilo je odlicno. Akcija je hvalevrijedna jer se u posezoni animira ljude da jedu u restoranima. Tužno je kad su restorani prazni. Nedostaje nam slovenski model, odnosno da ljudi nakon posla odlaze jesti za 15 eura u restorane. Bili smo i u restoranu Gina koji je ispunio ocekivanja, a vlasnici su odlucili jedan od menija ostaviti kroz cijelu godinu u ponudi jer se pokazao jako uspješnim. Namjeravamo ici i u Amfiteatar te u Vodnjanku, kaže Valter Kapov.

U pulskom restoranu Amfiteatar u srijedu je bilo desetak rezervacija, a u ponudi tri menija.

- Došlo nas je petero, ja sam narucila meni u kojem je carpaccio od brancina, rižoto s gamberima i tikvicama te lemon torta. Akcija je super jer se za 100 kuna može dobro pojesti. Inace nije skupa hrana po restoranima, ali ljudi u Puli nemaju naviku odlaska u restorane. Možda ova akcija pomogne da pocnu vani rucati ili vecerati. U ovaj restoran smo došli zbog Deniza Zemba jer je bio u Masterchefu. Dogovaramo da odemo u još jedan restoran koji je sudionik akcije, kaže Maja Grozdanic iz Pule.



Kako odmice tjedan, rezervacija je sve više


Vlasnici umaških konoba Bušcina iz istoimenog naselja i Nono iz Petrovije zadovoljni su odazivom gostiju koji su vecinom domaci.

Neven Mijanovic iz Bušcine, koja je u akciju ukljucena 15 dana, kaže da su ih gosti poceli zvati još prošlog tjedna zbog rezervacija koje sada primaju gotovo svakodnevno. Najviše su ih primili za vikend, a dosad su prodali vec dosta menija. Iako, dodaje, nisu znali kako ce sve to ispasti, na kraju je ispalo dobro.

Vlasnik Nona Edi Prodan kaže da nemaju veliku navalu gostiju, ali da ih svejedno ima dosta. Mnogi koji dolaze niti ne znaju da je akcija u tijeku, pa im onda na licu mjesta nude menije. Zovu najviše domaci, a dosad su bili iz Umaga, Poreca i Zagreba. Tijekom tjedna nije trebalo rezervirati jer nema gužve, ali mnoge su rezervacije primili za ovaj vikend, do kada ce biti ukljuceni u ovu akciju. Zadovoljan je, s obzirom na to da je ova akcija u Istri organizirana prvi put i vjeruje da ce dogodine biti još bolje.

Gosti Trošta veselo su prihvatili akciju "Tjedan restorana". Vlasnica vrsarskog restorana Trošt Graziella Trošt kaže da na pocetku tjedna nisu imali znacajan odaziv, no kako dani prolaze sve je više zainteresiranih.

- Kako odmice tjedan imamo sve više rezervacija, vjerojatno ljudi usmeno saznaju da smo se ukljucili u "Tjedan restorana". Veseli nas što imamo najviše rezervacija domacih ljudi, evo baš nam je stigla jedna iz Labina. Radi se o ljudima koji inace nisu naši cesti gosti, prica nam gospoda Trošt. Potvrduje da je za Trošt ovo svojevrsni pilot-projekt, u kojem bi željeli i dalje sudjelovati.

- Zasad sudjelujemo od 26. rujna do 2. listopada, a akcija traje do 9. listopada. Nismo nikad imali ovakvo iskustvo i ako se pokaže uspješnim do kraja tjedna, voljeli bismo sudjelovati i do kraja akcije. Stekla sam dojam da su ljudi to dobro prihvatili, sve u svemu radi se o zanimljivom i ugodnom iskustvu, zakljucuje Graziella Trošt, koja na meniju akcije nudi tri predjela i tri glavna jela, a može se birati izmedu ribljih i mesnih objeda.


Podijeli: Facebook Twiter