TESU radi generatore za finsku Wärtsilu

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Ocekivano nije bilo zainteresiranih kupaca za Uljanik TESU u prvom krugu natjecaja koji je zatvoren u ponedjeljak. Naime, Fond za privatizaciju raspisao je u prosincu natjecaj za prodaju stopostotnog udjela, i to po nominalnoj vrijednosti od 36,7 milijuna kuna.

Da je natjecaj formalne prirode, izjavili su nam još pri njegovom raspisivanju predsjednik Nadzornog odbora ?ino Šverko i direktor poduzeca mr. Nevio Bugarin. Dok poduzece ne dobije obeštecenje za oduzeto pomorsko dobro, niti se ne ocekuje da bi moglo biti zainteresiranih kupaca.

Izvlaštenjem pomorskog dobra tvornica gubi temeljni kapital i bez njega mogu jedino u stecaj. Nedavno je, 3. sijecnja u Uljaniku, Šverko upozorio ministra gospodarstva ?uru Popijaca upravo na taj problem i ocekuje skori sastanak u Zagrebu na tu temu. TESU ne može placati niti koncesiju ako ne dobije obeštecenje, smatra Šverko.

U meduvremenu Tvornica elektricnih strojeva i uredaja sklapa nove poslove. Od direktora doznajemo da su u utorak dobili na potpisivanje ugovore za izgradnju cetiri generatora za poznati finski koncern Wärtsilu.

Rijec je o specijalnim bešumnim generatorima za istraživacki brod koji se gradi u jednom europskom brodogradilištu. Tim ce poslom zaposliti kapacitete u prvom ovogodišnjem kvartalu. "Uljanik TESU time je još jednom potvrdio da je mala firma s kvalitetnim proizvodom", rekao je Bugarin. (J. ORLIC)

Hrvatska potice kinesku industriju

Kako doznajemo u TESU-u, izmaknuo im je ugovor za gradnju 12 generatora za cetiri broda koje gradi 3. maj. Inace, to su zadnji brodovi koji se grade uz državna jamstva.

Spomenuti je posao dobio dio koncerna Wärtsile sa sjedištem u Švicarskoj, a agregati ce se raditi u Kini. Iz toga proizlazi apsurd da Hrvatska djelomicno svojim jamstvima zapravo potice kinesku industriju.

Dok za kompleksnije agregate TESU dobiva posao na medunarodnom tržištu, u Hrvatskoj nisu uspjeli ugovoriti standardni proizvod. U uvjetima kada se gradi znatno manji broj brodova, za njih se oprema narucuje iz uvoza. Šteta.


Podijeli: Facebook Twiter