Novi Clio je automobil što se u današnjoj konkurenciji B segmenta pojavljuje kao možda najzaokruženija cjelina. Iskorak je u svim segmentima značajan, a kako se na kraju priče pojavljuje i korektna cijena, razloga dvojbe baš i nema.
Prvo što se primjećuje je dakako dizajn vanjštine. Svi koji se sjećaju prototipa De Zir predstavljenog na pariškom salonu automobila 2010. godine, a kojeg je dizajnirao Laurens van den Acker, današnji šef dizajna Renaulta, vrlo će brzo dobiti i sliku novog Clia. Naglašena maska, veliki znak tvrtke, istaknuta svjetla te potpuno atipično, u sredinu maske postavljena dnevna LED svjetla. Uistinu vrlo dominantno.
Krenemo li bočnom linijom, ni traga jednoličnosti. Skrivena kvaka stražnjih vrata odaju sportski coupe štih, atraktivne linije i detalji vidljivi su posvuda, a naš testni "plavac" imao je i atraktivne mladenačke naljepnice. Stražnji kraj smatra se jednim od najljepših izvedenim na modernim automobilima, a mi se s time u potpunosti slažemo. Uistinu, Renault je napravio lijep automobil.
U unutrašnjosti slična priča. Instrument ploča ima elipsastu poveznicu dva naglašena kruga, a središnju konzolu krasi ekran promjera 18 centimetara koji se stilom naslanja na današnja tablet računala. Materijali su vrlo kvalitetni, a ono što se u ovom dijelu automobila nastavlja, priča je o dimenzijama. Clio je nešto duži od prethodnika tako da ostaje u zoni vozila iznad četiri metra. Kako mu je međuosovinski razmak također vrlo izdašan, 2.589 mm je i do deset centimetara više no što pronalazimo kod konkurencije, unutrašnjost je vrlo prostrana i može se mjeriti s nemalim brojem predstavnika više klase. U čitavu se priču lijepo uklapa i 300 litara volumena prtljažnika.
Renault je oduvijek pazio i na svoju ekološku bit. Jedan je od proizvođača što se već jako dugo vremena ponosi svojim ekostandardima tako da ni Clio u svemu nije iznimka.
Dizelski 1,5-litarski dCi agregat ima 90 "konja" i pravo je čudo niske potrošnje kao i još niže emisije CO2 - 3,6 litara i 95 g/km stvarno su odlične vrijednosti. Prosjek sedmodnevnog testa nije prelazio pet litara, a nismo ga uopće štedjeli. Clio je za 100 kilograma lakši od prethodnika pa je i tu pronađen razlog za poneki decilitar nižu potrošnju a sve zajedno nije ni najmanje narušilo sigurnosne elemente što potvrđuje i maksimalnih pet EuroNCAP-ovih zvjezdica. Usto, agregat je uglađen i nije "sramežljiv" u situacijama kad je potrebno pretjecanje, no dakako o sportskim ambicijama nema govora.
Zbog dugačkog međuosovinskog razmaka Clio se na autocesti vozi vrlo opušteno. Širok trag kotača i sportske dimenzije guma (195/55 R16) doprinose tome da se u krivinama ponaša stabilno. Automobil se lijepo namješta pred zavojem, a u tim se trenucima cijeni i preciznost električnog servoupravljača. Neravnine vrlo solidno upija, doduše ovjes je prilično bučan, dok zvučna izolacija kabine "popušta" tek pri visokim brzinama.
Što se opremljenosti tiče, testni Clio bio je opremljen sveobuhvatnim paketom opreme Dynamique koji posjeduje sve moderne elemente koji su vozaču i putnicima potrebni u području sigurnosti i udobnosti. Nedostaju poneke sitnice, poput stražnjih električnih podizača stakala ili lumbalne potpore vozačevog sjedala. Svakako je dobra preporuka nadoplatiti dvije tisuće kuna za parkirne senzore, jer preglednost iz vozila, naročito straga, plaća danak atraktivnom dizajnu, što mu nismo uzeli za zlo obzirom da isti problem ima velika većina modela B segmenta.
Za kraj, naravno - cijena. Testirani primjerak pravi je izlog opreme, a štedljivi dizelski biser ispod poklopca motora nije jeftin, stoga 129.140 kuna ne zvuči nimalo privlačno, no srećom postoji također vrlo štedljiva dizelska inačica od 75 KS, s također solidnom ali svakako skromnijom opremom, a nudi se od 104.900 kuna. Moramo naglasiti da su Renaultovi benzinci itekako ekonomični, pa čak i bolja opcija ako automobil najviše kilometara odveze na gradskim ulicama. U svakom slučaju, Clio je topla preporuka. (K. TADIJIĆ)