Test: Renault clio 1.5 dCi 90 dynamique

Efektan u svakom smislu - renault clio 1.5 dCi 90 dynamique
Efektan u svakom smislu - renault clio 1.5 dCi 90 dynamique

Novi clio je automobil što se u današnjoj konkurenciji B segmenta pojavljuje kao možda najzaokruženija cjelina. Prvo što se primjećuje je dizajn vanjštine. Svi koji se sjećaju prototipa de zir, predstavljenog na pariškom salonu automobila 2010. godine, a koji je dizajnirao Laurens van den Acker, današnji šef dizajna Renaulta, vrlo će brzo dobiti i sliku novog clija.

Naglašena maska, veliki znak tvrtke, istaknuta svjetla te potpuno atipično, u sredinu maske postavljena dnevna LED svjetla. Krenemo li bočnom linijom, ni traga jednoličnosti. Skrivena kvaka stražnjih vrata odaju sportski coupe štih, atraktivne linije i detalji vidljivi su posvuda, a naš testni "plavac" imao je i atraktivne mladenačke naljepnice. Stražnji kraj smatra se jednim od najljepših
izvedenim na modernim automobilima.

U unutrašnjosti slična priča. Instrumentaln ploča ima elipsastu poveznicu dva naglašena kruga, a središnju konzolu krasi ekran promjera 18 centimetara koji se stilom naslanja na današnja tablet računala.

Clio je nešto duži od prethodnika tako da ostaje u zoni vozila iznad četiri metra. Kako mu je međuosovinski razmak također vrlo izdašan, 2.589 mm, što je i do deset centimetara više no kod konkurencije, unutrašnjost je vrlo prostrana i može se mjeriti s nemalim brojem predstavnika više klase. U čitavu se priču lijepo uklapa i 300 litara volumena prtljažnika.

Dizelski 1,5-litarski dCi agregat ima 90 "konja" i pravo je čudo niske potrošnje kao i još niže emisije CO2 - 3,6 litara i 95 g/km stvarno su odlične vrijednosti. Prosjek sedmodnevnog testa nije prelazio pet litara, a nismo ga uopće štedjeli. Clio je za 100 kilograma lakši od prethodnika. Agregat je uglađen i nije "sramežljiv" u situacijama kad je potrebno pretjecanje, no dakako o sportskim ambicijama nema govora.

Za kraj, naravno - cijena. Testirani primjerak pravi je izlog opreme, a štedljivi dizelski biser ispod poklopca motora nije jeftin, stoga 129.140 kuna ne zvuči nimalo privlačno, no srećom postoji također vrlo štedljiva dizelska inačica od 75 KS, s također solidnom ali svakako skromnijom opremom, a nudi se od 104.900 kuna. Moramo naglasiti da su Renaultovi benzinci itekako ekonomični, pa čak i bolja opcija ako automobil najviše kilometara odveze na gradskim ulicama. U svakom slučaju, clio je topla preporuka. (Napisao i snimio K. TADIJIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter