Svojim krojem, gabaritima, vizualnim nastupom i dakako nazivom kompaktni monovolumen Chevrolet Orlando ne dozvoljava ma ni najmanje dvojbe u pogledu svoje matične države - punokrvni "amerikanac". Istina, nije proizveden u toj zemlji već na Dalekom istoku, no danas je to najmanje važno - ionako većina industrijske robe dolazi iz tog okruženja.
Pravilan, četvrtasti kroj možda i nije pretjerano po ukusu europskih kupaca, pogotovo nalaze li se oni na jugu tog kontinenta, no ima neki svoj šarm. Nešto kao oni krupni ljudi čiji su svi dijelovi tijela izvan standardnih gabarita.
S druge strane, upravo ta pravilnost omogućava ne samo jednu od najvećih funkcionalnosti u klasi nego raskoš kavu rijetko pronalazimo i u znatno većim monovolumenima. Golema prostranost je i u drugom redu sjedala a sklopiva sjedala u trećem redu također omogućavaju neometen prijevoz putnika, ili, u slučaju kad su sklopljena, odličan volumen prtljažnika.
Estetika unutrašnjosti je na razini klasnijih Chevroletovih modela. Jednostavna, tek s ponekim izletom u osebujnije dizajniranje. S obzirom na vrlo visoki paket opreme sadržaj je bio vrlo bogat, odnosno osim primjerice kožnih grijanih sjedala sadržavao je baš sve što se u automobilu poželjeti može.
I motor što ga je pokretao ide u red modernijih verzija benzinskih strojeva. Riječ jeo turbo benzincu male zapremine ali velike snage. Ubrzanje mu je ujednačeno, pravilno i u svakom se trenutku može dobiti upravo onoliko snage koliko određena prometna situacija zahtjeva. Motor se sasvim se lijepo "nosio" s ne baš laganim Orlandom i njegovim ni najmanje aerodinamičnim krojem.
S druge strane, potrošnja mu je bila "šarena". Može ga se voziti i s manjim utroškom goriva, ali samo na "otvorenoj" cesti. U svim drugi situacijama prosjek može biti povisok. Znali smo prelaziti i 10 litara da bi se na kraju sve ipak sve zaustavilo na prosjeku od 8,6 litara što je sasvim solidan rezultat, tim više što je u našem testiranju bio zastupljen veliki postotak autoceste što kod standardne uporabe automobila u Hrvatskoj baš i nije slučaj.
Cijena osnovne verzije Orlanda s naprednim benzincem je visokih 172.300 kuna. Kad se još doda dodatnu opremu, pretežito istina u zoni luksuza ili nekih elemenata jednostavnijeg upravljanja, skače na previsokih 185.200 kuna. Razlog povisoke cijene je motor no kako bi ovako nešto u dizelskoj varijanti bilo još i skuplje, odabir se može smatrati korektnim.
Preporuka? Velike obitelji i taksisti primjerice. Znat će iskoristiti njegove funkcionalne prednosti, odnosno višestruko će im vratiti uloženo. Uostalom kako kod "okrenuli", dizelaši su još i skuplji, a padne li odluka na tehnološki već pomalo zastarjeli atmosferski benzinac, njegova je potrošnja viša pa će se razlika u cijeni brzo "istopiti". (Edi PRODAN/ Novi list)
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Zapremina: 1362 ccm
Snaga: 140 KS
Okretni moment: 200 Nm
Dimenzije: 4650/1840/1630 mm
Međuosovinski razmak: 2760 mm
Ubrzanje: 11,2 s
Maks. brzina: 201 km/h
Potrošnja: 5,4/7,6/6,2 l
Emisija co2: 144 g/km
Prtljažnik: 458 l
Težina: 1539 kg
Gume: 225/50 R17
Cijena testnog modela: 185 tisuća kuna
Prednosti
Motor, funkcionalnost
Nedostaci
Cijena