Test: Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Distinctive

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Neke se stvari ne mogu naučiti, dobivaju se naprosto s rođenjem. Primjerice pojedini talenti. Kad je Italija u pitanju skoro smo skloni tvrditi da osjećaj za lijepo - bilo da se radi o odjeći, cipelama, namještaju, općenito industrijskim proizvodima ima - čitava nacija. Pa je tako slučaj i s njihovim automobilima - svojim izgledom malo koga ostavljaju ravnodušnim.

Upravo bi se to moglo ustvrditi i za Alfa Romeo Giuliettu. Redizajnirana verzija tog temperamentnog kompakta privlačila je silnu pažnju, a jednake impresije imale su i kolege kod kojih se našla prije nas. Čak i ljudi koji su naizgled nezainteresirani za automobile, u slučaju Giuliette pokazivali su znakove simpatije.

A jednako smo činili i mi, tim više jer je uz iznimnu opremu testni model imao i dizelski agregat snage 150 KS. Potentan, temperamentan, finog zvuka te odlično ukomponiran s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem.

Ono što je posebno plijenilo pažnju, iznimna je kvaliteta izrade, buka se primjerice nije čula ni na uistinu visokim brzinama. Giulietta plijeni i položajem za upravljačem, ergonomijom, dizajnom unutrašnjosti. Jednostavno - odlični vozački automobil što dozvoljava veliko zadovoljstvo vožnje u najrazličitjim situacijama.

Prosječna potrošnja na testu iznosila je 5,6 litara što, ma koliko katalog govorio još i 20-ak posto niže, smatramo itekako prihvatljivim. Štoviše, s obzirom na dinamiku, čak i vrlo skromno. U situacijama gdje većina automobila "gubi glavu", a to je u svakom slučaju brza vožnja autocestom, testirana Giulietta ostajala je jako skromna: najveća zabilježena prosječna potrošnja iznosila joj je 6,7 litara.

Ono što nije dobro, ali se oprašta, funkcionalnost plaća danak stilu. Prtljažnik je skroman, a ni putnici na stražnjoj klupi neće imati previše mjesta. No, to je ipak periferno jer se maksimalno opterećenje automobila ne događa pretjerano često.

Testirana Alfa Romeo Giulietta imala je cijenu od 181.063 kune. U ovom slučaju, nakon iskustva s testa, rekli bismo - primjereno. Ne treba izgubiti iz vida njezinu snagu u kombinaciji s iznimnom štedljivosti, razinu opreme kao ni unikatni stil. Kompariramo li ju sa sličnima, ostaje u u zoni koju možemo definirati vrlo fer i korektnim odnosom između uloženog i dobivenog.

Konačno, kad smo racionalno odvagnuli izmjerljive vrijednosti što su standardna podloga izvještaja o testiranju automobila, možemo se vratiti - iracionalnom. I ustvrditi kako Alfa Romeo čak i u ovom sve unificiranijem automobilskom svijetu ima svoju posebitost, ima svoju - dušu.

Možda je za zadrte fanove njemačkih, ili japanskih automobila ovakva konstatacija pomalo "smiješna", no nama, kao i nemalom broju ljudi koji su prilazili kako nama, tako i kolegama koji su također testirali Giuliettu, ona je itekako - realna, stvarna i sasvim - ozbiljna. Iako i za Alfe, baš kao i za sve ostale automobile, treba kredit da bi ih se kupilo, u slučaju Giuliette potrebno je prije kupnje i osjetiti pojačani ritam - srca. (E.PRODAN / Novi list)


Podijeli: Facebook Twiter