Krajem svibnja prošle godine u pogon je na parkiralištu Karolina puštena prva stanica za punjenje električnih vozila u Puli pod nazivom e-Spot MAX. Osim jednostavnog i sigurnog rukovanja, omogućava punjenje vozila za dva najčešća standarda, odnosno dugotrajno i brzo punjenje. Pula se tako pozicionirala na karti gradova koji svojim stanovnicima i gostima nudi mogućnost novog i ekološki prihvatljivog način prometovanja.
Plaća se samo parkiranje
- Punionica se jako puno koristi. Tijekom ljetnih mjeseci to je gotovo svaki dan. Popularne Tesle dolaze nam konstantno na punjenje, oba mjesta na Karolini praktički su stalno zauzeta. Većinom je riječ o vozilima sa skandinavskim registracijskim tablicama, ali ima vozila i iz ostalih europskih zemalja. Naravno, uvijek se nađe izoliran negativan slučaj koji mjesto u punionici zauzme cijeli dan, ali prevladavaju oni koji dođu na punionicu i nakon par sati mjesto prepuste drugima, jer potražnja je konstantna, navodi direktor Pula parkinga Branislav Bojanić.
Grad Pula i Pula parking stanicu za punjenje električnih vozila dobili su kao donaciju austrijskih i zagrebačkih partnera, dok je 51 tisuću kuna koštao priključak električne energije plaćen Elektroistri, odnosno HEP-u. Zamisao je bila da do kraja prošle godine utrošenu struju plaća Pula parking, a od ove bi godine počela naplata. Međutim, Pula se opredijelila da gosti, odnosno korisnici punionice plaćaju samo vrijeme provedeno na parkingu.
- I dalje je punjenje besplatno, troškove struje snosi Pula parking, a korisnici plaćaju vrijeme provedeno na parkiralištu po cijeni parkiranja. Razlog je turistička promocija Pule, promidžba grada kao destinacije koja pruža ovakav vid usluge gostima. Dakle, "tankanje" je besplatno, plaća se samo parkiranje na Karolini, pojašnjava direktor Pula parkinga.
Prvobitna želja bila je ovim projektom što više osvijestiti građane za korištenje manje štetnih izvora energije, a parkiralište na pulskoj Karolini, gdje je stanica smještena, pokazala se kao savršena lokacija. Korištenje ove napredne tehnologije prvi je takav projekt u Puli koji koristi ovakvu naprednu, a u budućnosti vjerojatno svakodnevnu, uobičajenu tehnologiju koja čuva okoliš, čak prije od popularne Bičiklete na Giardinima.
- Skoro svaki dan punionica je zauzeta, čak druga vozila čekaju da se mjesta isprazne. Punionica, barem za sada, može primiti dva vozila istovremeno, jedno na brzo punjenje od maksimalno četiri sata, drugo sporije na maksimalno šest sati. Prema viđenom, vozila oko dva sata provedu puneći se strujom, a najviše ima vozila marke Tesla, dok je prošle godine bilo BMW-a i Opela. Najviše nam dolaze Nizozemci, Šveđani i Norvežani, prenijela nam je Sanja Šipek, voditeljica parkirališta Karolina. (Goran ROJNIĆ)
OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU