Teret će ipak ići prugom, ako Uljaniku zatreba

(snimio Manuel ANGELINI)
(snimio Manuel ANGELINI)

Od ovog tjedna na istarskim prugama više ne postoji teretni željeznički prijevoz, koji je sada usmjeren na znatno skuplji cestovni pravac. Novonastala situacija, zbog koje će dio radnika istarskih željeznica biti raspoređen na neka druga radna mjesta, ponovno je aktualizirala katastrofalnu željezničku povezanost Istre s ostatkom zemlje, a novo ukidanje teretnih trasa potvrđuje da željeznice u Istri ne čeka svijetla budućnost.

U HŽ Cargu pak tvrde da teretni promet nije ukinut, već je od 8. travnja privremeno obustavljen te da se provodi racionalizacija poslovanja na svim prugama.

"Analizom poslovanja na istarskim prugama utvrđeno je da ukupni troškovi na pruzi Pula-Lupoglav-Buzet-državna granica višestruko nadmašuju prihode. Ukupna količina ostvarenog transportnog rada na toj pruzi prošle je godine bila 30.108 tona, odnosno 711 vagona, što je u prosjeku manje od dva vagona dnevno", kažu u HŽ Cargu.

S obzirom da bi se ukidanje željezničke trase moglo loše odraziti na sve gospodarstvenike, ponajprije na brodogradilište Uljanik, u HŽ Cargu vele da će u slučaju "pojačanih gospodarskih aktivnosti i potreba za znatnijim prijevozom, na toj pruzi nastaviti prevoziti teret". Glasnogovornik brodogradilišta Denis Jambrošić veli da je postignut načelni dogovor da HŽ Cargo svoju odluku stavi van snage u slučaju da se Uljaniku ukaže potreba da koristi prugu.

Ukidanje teretnog prijevoza neće se negativno odraziti na poslovanje tvrtke Callucem, poznatije kao pulska cementara, jer ona već godinama ne koristi usluge željeznica.

- Nakon što se cementara orijentirala na morski pravac, kao i zbog zastoja lučkog tranzita, taj industrijski pravac koristi isključivo Uljanik, veli direktor Luke Pula Dalibor Suljević. Iako razumije rigidnu poslovnu logiku HŽ Carga uvjetovanu recesijom, Suljević smatra da je ona ishitrena.

Na upit kako će se zbrinuti radnici ostaju bez posla na području Istre, u HŽ Cargu odgovaraju: "35 radnika će biti privremeno preraspoređeno na pruge na području Rijeke, a njih sedam će nastaviti raditi u kolodvorima Pula i Lupoglav.

Prema riječima Klaudija Jadrejčića, glavnog povjerenika Sindikata željezničara Hrvatske za Istarsku županiju, 40-tak istarskih željezničara jučer je dobilo privremeni raspored koji, kaže, nitko od članova sindikata nije prihvatio. (D. BAŠIĆ-PALKOVIĆ)

CIJELI TEKST PROČITAJTE U DANAŠNJEM TISKANOM IZDANJU.


Podijeli: Facebook Twiter