Tematiziranje plaža je budućnost "sunca i mora"

(M.MIJOŠEK)
(M.MIJOŠEK)

Ministar turizma Darko Lorencin ovog je tjedna u Vodicama predstavio Nacionalni program upravljanja i uređenja morskih plaža, akcijski plan napravljen na temelju Strategije razvoja turizma do 2020. godine, čiji je cilj razvoj proizvoda "sunce i more". U Ministarstvu turizma navode da "sunce i more" trenutno predstavljaju osnovni turistički proizvod kojeg nudi hrvatski turizam svojim gostima.

- Bitno je za našu konkurentnost što više unaprijediti i raditi na kontinuiranom razvoju, a jedan od temeljenih nedostataka tog dijela naše ponude, kako potvrđuje i najnovije istraživanje Tomasa 2014., su još uvijek nedovoljno uređene i opremljene plaže. Iz tog razloga Ministarstvo turizma je u suradnji s Fakultetom za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu Sveučilišta u Rijeci pripremilo Nacionalni program upravljanja i uređenja morskih plaža, koji predstavlja osnovu za daljnji razvoj ovog proizvoda, naglašava ministar turizma Darko Lorencin.

Nacionalni program se prije svega temelji na tematizaciji morskih plaža u cilju bolje valorizacije plažnih prostora i povećane atraktivnosti same destinacije. Dok osnovna klasifikacija tipa plaže govori o prirodnim i uređenim plažama, tematizacija nastoji odgovoriti na pitanja koje sadržaje gosti očekuju na plažama tijekom odmora, ovisno potrošačkom segmentu pripadaju. Tako su teme prilagođene potrebama obitelji s mlađom djecom do sedam godina, obitelji sa starijom djecom od 8 do 14 godina, mladima od 18 do 24 godine i sl.

Temeljem toga napravljena je podjela na 14 tema, odnosno na eko plaže, plaže za surfere, ronilačke, adrenalinske, romantične plaže, plaže za pse, plaže za obitelji s djecom, party plaže, plaže kulture, nudističke plaže, urbane promenadne plaže, plaže sa zabavnim sadržajima za mlade, plaže sa sportskim i rekreativnim sadržajima, te resort, odnosno hotelske plaže. Predviđeno je da se pojedina plaža može zonirati na jednu ili više od navedenih tema.

Napominju kako se kod ovog dokumenta ne radi samo o marketinškom instrumentu u smislu brendiranja jer tematizacija pojedinih odabranih plaža zahtjeva i jasno definirano uređenje i njihovo opremanje, što obuhvaća zadovoljenje minimalnih tehničkih uvjeta poput čistoće mora i plaže, tuševa, Wi-Fija, sanitarnih objekata, spasitelja te posebnih elemenata kao što su ležaljke i suncobrani, uređen prostor za boravak djece ili parkiralište. Veliki naglasak pri tome je stavljen na "prihvatni kapacitet" tematiziranih plaža s obzirom da se dio naših gostiju učestalo žali na gužve. U slučaju plaže sa zabavnim sadržajem za mlade očekivana nosivost kapaciteta trebao bi iznositi pet kvadrata po osobi, adrenalinske plaže 10 kvadrata po osobi, a romantične plaže čak 15 kvadrata po osobi.

Daljnji ciljevi u razdoblju od 2016. do 2020. godine obuhvaćaju realizaciju Marketinškog plana brendiranja i promocije jadranskih plaža, odnosno izradu oznaka kojima će se obilježavati pojedine tematske plaže i njihovu promociju ciljanoj publici. (Barbara BAN)

VIŠE PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter