Televizija u žiži završnice Weekend Media Festivala

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

I završnica Weekend Media Festivala pripala je televiziji. Na panelu "Javni servis servisira javnost" propitivala se provedba novog Zakona o televiziji, koji je po državnoj tajnici Ministarstva kulture Nini Obuljen uskladen s europskim direktivama i uz programski uvodi strogi nadzor nad trošenjem novca od pretplate.

Da ce s njegovom provedbom biti problema, najavio je celnik HRT-a Josip Popovac. Prvo treba riješiti sporove s državom o financijskim dubiozama, starim i do 20 godina, a za ustrojavanja javnog multimedijskog centra, na kojem je inzistirala clanica Programskog vijeca Viktorija Car, trebat ce desetak godina digitalizacije ogromnog arhiva, što ce koštati 400 milijuna kuna.

Podsjetivši da je Popovac više puta govorio da HRT-u prijeti bankrot, Božena Matijevic iz Vecernjeg lista pitala je hoce li se provjeravati koliko je novca završilo u privatnim džepovima i kada ce poslovanje ispitati Državna revizija. Ona ni 2008. ni 2009. nije našle nedostatke u HRT-a, podsjetio je Popovac, rekavši da svatko tko ima saznanja o sumnjivim poslovima može to prijaviti policiji.



Skrenuvši temu na program javne televizije Matijevic je rekla da perspektivni novinari, najprije Mislav Bago, potom Lamija Aleckovic i Martina Kiseljak i mnogi drugi odlaze, ali se pred izbore vracaju Hloverka Novak Srzic i Dijana Culjak, koje su izgubile kredibilitet u javnosti.

Pridružila joj se Viktorija Car s podacima Fakulteta politickih znanosti o padu gledanosti i vjerodostojnosti HRT-a. Popovac je medutim relativizirao te podatke rekavši da Hloverku i Culjak neki vole, a neki ne vole, te da javna televizija mora prenositi i sadržaje koji nisu televizicni, pa otud i pad gledanosti.

Najavio je restrukturiranje do 2013., koje ce biti teže provesti nego kod privatnih medija, i ponovio da je novi zakon ogranicavajuci reklame oštetio javnu televiziju, zbog cega nema novca za pokretanje novih specijaliziranih kanala koji su joj vec dodijeljeni.

Sport nekomercijalan za HRT, ne i privatne kanale

Koliko slabi javna televizija, jacaju drugi programi. Jedna od niša u kojime je HRT izgubio bitku je sport, posebno nogomet i Formula 1, koji su se preselili na komercijalne televizije. Na panelu "Show Me the Money!" izneseni su podaci prema kojem sport postaje prvi biznis u industriji zabave.

Richard John Breškovic iz T-HT-a iznio je podatke o rastu gledanosti od kada je prva nogometna liga na MAXtv-u, koji umjesto prijašnjih 30 na HRT-u prenosi 100 utakmica, a besplatne sažetke na TV portalu kliknulo je rekordnih 600 tisuca posjetitelja.



Robert Matteoni iz Sportskih novosti je rekao da je rijec o prekretnici koja je u skladu sa svjetskim trendovima. Lokalna samouprava (osim djelomicno Zagreba) više ne može financirati nogomet, koji netko mora platiti.

Tisku specijalizacija ili umiranje

Tiskanim medijima bio je posvecen panel "Specijaliziraj se ili umri". Iznoseci kretanja na tržištu Robert Jagic iz Businessa.hr, Goran Ogurlic iz Vecernjeg lista, Miran Pavic iz Nedjeljnog Jutarnjeg, Miodrag Šajatovic iz Lidera i Mislav Šimatovic iz Nacionala su zakljucili da je pojavom interneta došlo do dramaticnih promjena u tisku i medijima.

Vijesti se sada citaju na portalima, dnevnici se s pricama pretvaraju u tjednike, a tjednici s analizama, komentarima i razradenim temama u mjesecnike. Uz to, da bi regrutirale nove citatelje, novine moraju biti u novim medijima, ne samo na internetu, vec i mobilnim uredajima.

Pojava tableta, kao uredaja idealnog za magazinske sadržaje, trend specijalizacije ce se još povecati, a opstat ce oni koji mu se prilagode.

Na panelu "Hrana hrani medije" receno je da u vjecnoj borbi za medijski prostor izmedu seksa i hrane pobjeduje hrana jer je djece sve manje, a ljudi su deblji.

Suvlasnik producentske kuce Drugi plan Miodrag Sila vidi ogromne mogucnosti suradnje medija s prehrambenom industrijom u produkciji kuharskih emisija.

Oglašavanje presudno za opstanak medija

Velik dio festivala bio je posvecen oglašavanju, presudnom za opstanak medija. Na panelu "Oglašavanje 2020" receno je da ce tehnologija biti najjaci pokretac promjena u oglašavanju, koje se vec dogadaju, i u kojima se izgubila tradicionalna razlika izmedu Zapada koji stvara trendove i Istoka koji ih prati.

Brojnim primjerima na panelu "CSR je (samo) PR?" pokazano je da društveno odgovorno poslovanje nije samo PR alat za uljepšavanje slike o kompanijama, vec uspješan trend vjerodostojnosti, koji se prenosi iz zemalja Skandinavije i razvijenog Sjevera na Jug.

Specifican je položaj farmaceutske, pivarske i duhanska industrije, kojime je ograniceno ili zabranjeno oglašavanje, o cemu se govorilo na panelu "Puno lipih stvari, al' ne smin rec'".

Uz podatak da duhanska industrija u svijetu generira 600 milijardi dolara, od cega 70 posto završava u državnim proracunima, voditelj korporativnih komunikacija Adrisa Predrag Grubic je rekao da je nemogucnost ikakve komunikacija s tržištem diskvalificirajuca, a tvrdnja da milijardu i pol pušaca u svijetu ne zna što radi, obican blef.

Smatra da zabrane pušenja imaju suprotan ucinak i poticu neposluh gradana, s cime se složio i povjesnicar umjetnosti i marketinški strucnjak Feda Vukic. On je doveo u pitanje djelotvornost stavljanja šokantnih fotografija na kutije cigareta jer vjeruje da odluka o pušenju nije racionalna.

Americki san ipak je ostvariv

Konferencijski dio festivala zatvorili su kreativni direktor americke televizije CBS Sports i dobitnik 21 nagrade Emmy Pete Radovich te izvršni direktor sportske konferencije najveceg urbanog sveucilišta na svijetu CUNYAC-a u New Yorku Žarko Zak Ivkovic, takoder dobitnik Emmyja za rad u NBC Sportsu.

Pete, dijete hrvatskih iseljenika, te Zak, rodom iz Tuzle, godinama su vodeci medijski strucnjaci u Americi. U svom izlaganju dotakli su se aktualne situacije te noviteta koji se koriste u medijima, posebno Twittera koji je najveci hit u Americi.

- Twitter je otvoreni mikrofon, rekao je Radovich, dok se Ivkovic nadovezao da ta društvena mreža ima mnogo prednosti, ali i mane. Nemogucnost filtracije objava te cinjenica da nema kontrole Twitteru su najveca mana, ali doprinos marketingu je velik.

Predavaci su se dotakli odgovornosti i posljedica nesavjesnog izvještavanja u medijima. U Americi krivo objavljena informacija nosi posljedice pa tako redakcija objavljuje ispriku, a novinar dobiva otkaz, za razliku od Hrvatske.

Sami predavaci žive svoje americki san za koji su se mukotrpno morali dokazati. "Prilika u medijima ne nedostaje i tu se mladi covjek uvijek može dokazati, sve ovisi o njegovoj kreativnosti", rekao je Radovich.

Za kraj je prikazan dio njegova dokumentarnog filma "The Game of Honor", koji govori o americkim vojnicima sportašima.

U završnom vecernjem dijelu programa tri tisuce sudionika moglo se zabavljati na pozornicama i dvoranama stare tvornice duhana. U koncertnoj dvorani prikazan je film o Plavom orkestru, a koncert su održali Jinxi i beogradska Zemlja gruva!, a u kasnim satima je uz makedonski party nastupio Kiril Džajakovski i njegov band.


Podijeli: Facebook Twiter