Teleskop otkrio skrivene vruće galaksije

NASA-in infracrveni svemirski teleskop WISE otkrio je oko tisuću vrućih prašinom skrivenih objekata poznatih i kao DOG-ovi, koji bi mogli predstavljati kariku koja nedostaje u evoluciji galaksija, prenose u četvrtak mediji.

Pretražujući čitavo nebo, Wide-field Infrared Survey Explorer (WISE) je otkrio tisuću izuzetno vrućih objekata od kojih neki isijavaju svjetlost 100 bilijuna puta jaču od svjetlosti zvijezde poput Sunca.

Te su galaksije međutim zbog oblaka prašine dosad bile skrivene od pogleda, a zahvaljujući WISE-ovom infracrvenom "oku" znanstvenici su po prvi puta mogli vidjeti neke od najsjajnijih objekata u svemiru, prenosi BBC.

Ti su objekti rijetki - otprilike jedan na 100 tisuća izvora svjetlosti - i teško ih je pronaći budući da je većina energije koju isijavaju skrivena prašinom.

Astronomi vjeruju da bi DOG-ovi mogli biti prijelazni oblik između galaksija u obliku diska, poput našeg Mliječnog puta, i eliptičnih galaksija. Većina vrućih galaksija koje je pronašao WISE stara je oko 10 milijardi godina, što znači da su nastale u ranom svemiru, prenosi Reuters.

Infracrveni svemirski teleskop također se pokazao kao uspješan lovac na crne rupe - među objektima koje je detektirao tijekom svoje dvogodišnje misije su i milijuni supermasivnih crnih rupa. (Hina)